Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Organix brengt Goodies uit op Nederlandse markt

De Engelse fabrikant Organix gaat het merk Goodies op de Nederlandse markt zetten. Het assortiment van Goodies bestaat uit koekjes, chipjes, rijstwafeltjes, granenreepjes en fruitsticks voor kleine kinderen. De tussendoortjes zijn biologisch en er zijn geen kunstmatige stoffen aan toegevoegd, aldus manager Organix, Karin de Kanter.

Op de verpakking wordt de claim 'No Junk Promise' duidelijk gecommuniceerd. Met deze claim wil het merk de Nederlandse markt voor zich proberen te winnen. Duidelijk is al wel dat moeders deze claim begrijpen en dat ook terugkoppelen aan de fabrikant. Ook de opnamebereidheid van handelspartners is groot en er is veel belangstelling vanuit de media. Dit maakt maakt dat De Kanter veel verwacht van Goodies in Nederland.

In eerste instantie stromen er vanaf maart 2011 zestien producten de Nederlandse winkels in. Goodies richt zich op twee doelgroepen: baby's vanaf acht maanden en peuters vanaf twaalf maanden. De introductie wordt gepromoot met onder meer acties in kinderdagverblijven en consultatiebureaus en op internet. Hero is de eigenaar van Organix.

Bron: RetailActueel, Distrifood Nieuwsblad
Publicatiedatum: