Hit van Yeo Valley Organic hoog in Britse hitparades

Verhoudingen Britse biologisch zuivelmarkt verschuiven

De Britse biologische zuivelmarkt is volop in beweging. Toonaangevende zuivelbedrijven intensiveren hun marketingactiviteiten terwijl nieuwkomers zich melden op de markt.

Yeo Valley Organic, een toonaangevend biologisch merk, is daarvan een goed voorbeeld. Dit bedrijf heeft een grootschalige marketingcampagne gevoerd, ter waarde van 6 miljoen euro. Men wil de perceptie van consumenten versterken en de slogan 'living in harmony' op een leuke manier promoten. De reclame is een grote hit op You Tube. De hit in de reclame is geproduceerd door een platenlabel uit Los Angeles en Alexandra Evans, winnares van Britain's Next Top Model speelt er een rol in.



Critici denken dat het nummer zelfs de nummer één in de Britse hitlijsten kan worden deze kerst. "Het is niet een gebruikelijk liedje, maar de positieve reacties van het publiek tonen aan dat mensen het willen horen in de top 40", aldus een woordvoerder.

Klik hier om de clip te bekijken.

Nu de groeicijfers in de biologische zuivelsector herstellen, betreden ook nieuwkomers de markt. De Zuivelhoeve is bijvoorbeeld van plan om hun Boer'n yoghurt op de Britse markt te introduceren.

Ondertussen is Andechser - Duitsland grootste biologische zuivelfabrikant - nu ook op de Britse zuivelmarkt aanwezig met haar nieuwe assortiment van biologische Lassi-yoghurtdranken. De producten worden bij Whole Foods Market verkocht en het bedrijf wil de distributie nog verder uitbreiden.



Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven