Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bedrijven vertalen groeiende bewustwording naar duurzame kerstpakketten

Bedrijven willen bewustwording uitstralen en kunnen dat doen met een groene kerstpakket. De pakketten bevatten fairtrade voedsel, flessen van gerecycled glas of bijvoorbeeld een spel gemaakt van maiszetmeel. Niet alleen de inhoud is duurzaam, ook verpakking, productie en transport hebben een duurzaam tintje.

De Makro, waar ongeveer een kwart van de vijf miljoen verstrekte kerstpakketten in Nederland vandaan komt, ziet dat de vraag naar groene producten toeneemt. "En wij vinden het thema zelf ook belangrijk", aldus woordvoerder Patrick van Gils. De groothandel heeft het 'Together We care' en het 'Puur Groen' pakket in het assortiment met fairtrade, Max Havelaar en biologische producten. Van de 300.000 verkochte geschenken van het bedrijf Tintelingen, zijn er dit jaar 40.000 duurzaam. Dat kunnen producten, goede doelen of groene belevenissen zijn. Tintelingen verkoopt dit jaar bijna 20.000 pakketten en 'groene' cadeaubonnen.

Bron: Managersonline, NRC.Next
Publicatiedatum: