
Abonneren
Vacatures
- Creatieve Brand & Content Manager
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
Top 5 - gisteren
- Libelle Legt Uit: wat is duurzamer, een biologische komkommer in plastic of een niet-biologische komkommer zonder?
- Gerrit-Jan Roza 45 jaar
- NOS-weerpresentator Gerrit Hiemstra geeft 13 april praktische avondklas over weer en klimaat
- Bio-tulpenboeket compleet met bollen betekent aftrap versseizoen
- Melkprijs Eko-Holland daalt met €1,00 in april
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Italië: Biologische verkoop groeit met 11 procent in 2010
Vooral de verse en verwerkte groenten en fruit hebben met 22 procent een groot aandeel in de bio-aankopen. Dit is met 4 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. De aubergine-verkoop is met 70 procent gestegen. De tomatenverkoop daalde juist met 10 procent en de perenverkoop met 4.9 procent.
De verkoop in de hypermarkten is met 21,7 procent gegroeid, de supermarkten registreerden echter een daling van 1 procent ten opzichte van de eerste negen maanden van 2009.
Op regionale basis zijn ook verschillen merkbaar. De grootste stijgingen zijn waarneembaar in Zuid-Italië en Sicilië (+25,3 procent) en het Noordoosten van Italië (+15,4 procent), maar bio groeit ook in de Noordwestelijke regio's (+9,7 procent), Midden-Italië en Sardinië (+3,3 procent). De consumptie van biologische producten is vooral in de Noordelijke gebieden nog steeds zeer onevenwichtig.
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"