Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Le Perron wint de ING Innovatieprijs

De nieuwe biologische brood- en banketformule Le Perron (Boulangerie Traditionelle van de Market Food Group BV, onder andere bekend van de marktformule Bakkerij 't Stoepje) heeft woensdagavond jongstleden de prestigieuze ING Retail Jaarprijs: 'De beste Innovatie' gewonnen.

Deze, door de ING gesponsorde, prijs wordt uitsluitend uitgereikt als de vakjury bijzondere vernieuwingen binnen de retail tegenkomt. Op het Retail Gala van 10 november 2010 werd Le Perron de trotse winnaar van deze Innovatieprijs.

Volgens de jury is Le Perron niet alleen een uitstekend productconcept, maar ook een sterk marketingconcept met veel groeimogelijkheden. Daarnaast is Le Perron een verrijking voor de warenmarkt en geeft ze bovendien een krachtige impuls aan de vernieuwing van de ambulante handel in Nederland.


V.l.n.r Sjacco Nel (financieel directeur MFG), Peter Beukers (algemeen directeur MFG), Henk Kroesen (formulemanager Le Perron), Jochem Keune (concepting Le Perron)

Deze prijs is een opmerkelijke succes en vormt de waardering voor Le Perron. Na een voorbereidingsperiode van twee jaar, is de formule pas in april jongstleden op de Amsterdamse Noordermarkt gestart met de productie en verkoop van bijzondere, authentieke, biologische brood- en banketproducten. In de bakkerij wordt onder andere gewerkt met kwaliteitsingrediƫnten van Nederlandse bodem. Een zeer groot deel van het ruime assortiment wordt als deeg of halffabrikaat op de diverse markten aangeleverd.

Twee grote gasgestookte ovens in de bakkerijwagen zorgen ervoor dat de klant daadwerkelijk vers gebakken brood koopt. De geur van het bakken van brood in de buitenlucht heeft al veel tongen losgemaakt. Inmiddels is Le Perron wekelijks te vinden op 6 markten met twee bakkerijwagens. Dit aantal is voor eind van het jaar gegroeid naar 12 biologisch markten met 4 bakkerijwagens.
Publicatiedatum: