Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tweede plaats voor Koppert Cress

Eosta met Nature&More nummer één in Vers Top 100

Het bedrijf Eosta met het Nature&More concept van traceerbare versproducten staat dit jaar op nummer één in de Vers Top 100. Op nummer twee is geëindigd Koppert Cress met het product Discover Freshhh en de derde plaats is in handen van PeakFresh, met een revolutionaire, plastic verpakking voor versproducten. Deze top drie werd bekend gemaakt door juryvoorzitter Niels Dijkman tijdens de officiële lancering van de Vers Top 100 op 10 november in Houten.

Eosta is één van de grootste handelsondernemingen in Europa in biologische en fairtrade groenten en fruit. Met Nature&More (natureandmore.com) heeft het bedrijf een trace&tell systeem geïntroduceerd waarmee het voor consumenten mogelijk is de herkomst van elk product tot elke individuele teler te herleiden.


Directeur Volkert Engelsman en marketing manager Michaël Wilde van Eosta

Koppert Cress is een bedrijf dat al drie jaar op rij hoog in de Vers Top 100 genoteerd staat. In 2008 stond het bedrijf bovenaan. Vorig jaar eindigde men op nummer 13 en dit jaar staat de producent van microgroenten op nummer twee met Discover Freshhh. Dit nieuwe assortiment bevat vier zogeheten cressen met een specifieke smaak die op de thuisgebruiker gericht zijn. Tot voor kort leverde Koppert Cress alleen aan professionele afnemers, maar het ziet nu duidelijk ook vraag ontstaan bij consument en met Discover Freshhh gaat men de producten ook via retailkanalen afzetten.



Alle initiatieven in de Vers Top 100 zijn opgenomen in een glossy magazine dat op 10 november, tijdens de Foodbeurs van Kruidenier in Houten, is gelanceerd. Bij de bekendmaking waren circa 150 mensen aanwezig, grotendeels kandidaten die met hun bedrijf in de lijst zijn opgenomen.

De redactie selecteert een fors aantal bedrijven, producten en concepten, waarna een onafhankelijke jury deze inzendingen beoordeelt. Uiteindelijk heeft deze jury de top 100 samengesteld op basis van de criteria innovatief vermogen, ondernemerschap, groeiperspectief en duurzaamheid. Zijn het absoluut de 100 besten? Nee, de Vers Top 100 is geen wetenschap. Het is een mix van feiten en beoordeling van openbare informatie.
Publicatiedatum: