Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Innovatiestrategie draait om leren van fouten'

Voedingsmiddelenbedrijven moeten volgens consultant Jonas Ridderstrale meer dromen. Pas dan kunnen ze goed inspelen op de veranderende wensen van consumenten. De Zweed was een van de sprekers tijdens de Food Valley Conferentie die in oktober te Ede plaatsvond.

Ridderstrale bepleit dat de innovatiestrategie van een onderneming draait om de vraag hoe om te gaan met falen en fouten. Daar kan immers van worden geleerd. Ruben Bringsken, directeur-eigenaar van conservenfabriek Baltussen te Driel, ziet het biologische paraplumerk Bio+ als zo'n droom of idee waar Ridderstrale het over had. Bio+ is een initiatief van de Stichting Merkartikel Bio+. Hij constateert dat in de afgelopen tien jaar de perceptie van biologisch is veranderd. Biologisch is geen doel op zich meer, maar 'het bewijs dat we een natuurlijke manier van leven hebben'.

Bron: ProfNews


Publicatiedatum: