Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veel bio-cosmetica op 'In-cosmetics Azia'

Op een toonaangevende Aziatische schoonheidsbeurs is bio-cosmetica een belangrijke trend. De beurs vindt plaats in Bangkok, van 2 tot en met 4 november. Naar nu blijkt is de Aziatische markt erg geïnteresseerd in de bio-producten.

De vraag naar schoonheidsproducten op basis van natuurlijke ingrediënten is stijgende in Azië. In veel winkels aldaar zijn de producten van Aveda, Dr. Hauschka en Jurlique verkrijgbaar, toch dringen ook steeds meer lokale Aziatische merken door op de markt. Een voorbeeld hiervan is 'The Face Shop' in Korea.

"Het is voor cosmetica-merken in de VS en Europa al vrij normaal om biologische ingredienten te gebruiken. Dit slaat nu over op Azia", vertelt exposant Laurent Schubnel van Gattefosse. Dit Franse bedrijf produceert ingredienten voor onder meer Dior, Helena Rubenstein en L'Oreal. Nieuw product is een plantaardige biologische was die gebruikt kan worden in crèmes.

Tijdens de conferentie wordt ook door internationale specialisten gesproken over drie belangrijke onderwerpen: het bleken a de huid, anti-veroudering en het bestrijden van acne. Hiervoor is steeds meer interesse op de Aziatische markt.

'In-cosmetics Azia' vond drie jaar geleden voor het eerst plaats in Azië, het evenement is snel gegroeid. Dit jaar hebben bijna 250 exposanten ingeschreven. Een stijging van 70 procent ten opzichte van vorig jaar.

Kijk hier voor meer informatie over de beurs.