Van 4 t/m 6 november zijn er proeverijen met biologische producten in 100 winkels van Plus. Een uitstekende gelegenheid om kennis te maken met bio. De proeverijen zijn geïnitieerd door de TaskForce Marktontwikkeling Biologische Landbouw, waar Biologica deel van uitmaakt.
De keuze voor biologisch wordt actief uitgedragen door Plus. Bijvoorbeeld met de TV-commercial 'Plus denkt duurzaam' en de daaraan gekoppelde website: www.plusdenktduurzaam.nl
Biologica heeft waardering voor deze inhoudelijke (niet prijs- of actiegerichte) commercial en hoopt dat het voorbeeld zal worden opgevolgd door andere supermarkten. De inschatting van Biologica is dat grote groepen mensen zich aangesproken zullen voelen door de inhoudelijke boodschap. Uit recent consumentenonderzoek van de TaskForce is gebleken dat tweederde van de consumenten wel eens biologische producten koopt.
Arend Zeelenberg, ketenmanager bij de TaskForce: "Plus positioneert zich met deze campagne duidelijk als duurzame supermarkt. De peilers in het duurzame assortiment van Plus zijn voor consument bekende keurmerken als Biologisch en Fair Trade. Plus sluit aan bij de verwachting van de consument, die wil namelijk door de supermarkt wegwijs worden gemaakt op het gebied van duurzame producten."
Bron: Biologica
Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid
- Sales Manager / Trader
- In- Verkoper Tuinplanten
- Aardbei-veredelaar
- Inkoper / Verkoper BIO groente en fruit
- New business manager
- Internationale Senior Retail Account Manager
- Mango trader
- Commercieel medewerker binnendienst
- Vestigingsmanager / Arbeidsmanager
Van 4 t/m 6 november
Proeverijen met biologische producten bij Plus
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken
- 2023-08-22 Crisp gaat in België in het rood