Duurzaamheidsbeleid Eosta genomineerd voor NIMA-award
Eosta is 20 jaar geleden opgericht met als motto: Where ecology meets economy. Oftewel: het bedrijf heeft duurzame handel als fundament. Door wereldwijd impulsen te geven aan biologische landbouw is een enorm netwerk ontstaan van groente- en fruittelers die een breed scala aan duurzame waarden toevoegen aan de bio-producten.
Zo ontstaan producten met een verhaal. Op ieder landbouwbedrijf is de aanpak anders, maar overal speelt een groot verantwoordelijkheidsbesef op sociaal vlak, voedselveiligheid en op het gebied van verantwoord beheer van de schaarse bronnen zoals bodem, lucht, water en energie. Eosta vindt het vertellen van dat verhaal en het bouwen aan duurzame relaties wereld wijd zeker zo belangrijk als het op tafel brengen van de smaakvolle eindproducten zoals mango, avocado, ananas, appel, komkommer of tomaat.
Directeur Volkert Engelsman: "Wij willen de wereldhandel individualiseren door de telers een gezicht te geven en hun maatschappelijke meerwaarde te communiceren via ons 'trace & tell' merk Nature & more."
En dat 'gezicht geven' wordt bij Eosta en Nature & More letterlijk genomen. Via de verpakkingen en via Internet kunnen consumenten overal met de teler van het gekochte product kennismaken onder de slogan: 'Meet the Grower'. In de vorm van een postzegel met het gezicht van de teler en een code is alle bedrijfsinformatie gemakkelijk in te zien. De duurzaamheidsprestatie, die per bedrijf verschilt, wordt inzichtelijk als de Duurzaamheidsbloem (Sustainability Flower) wordt aangeklikt. Zie bijvoorbeeld code 123 op www.natureandmore.com.
Door in één pakket deze combinatie van verse biologische producten en vergaande informatie aan te bieden stelt Eosta iedere consument in staat keuzes te maken die wereldwijd het verschil kunnen betekenen op gebieden als gezondheid, milieu en sociale ontwikkeling.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-31 Komkommerprijs duikt naar beneden
- 2023-03-31 “Bio-or-not-to-bio”, dat is geen vraag meer!"
- 2023-03-30 Kabinet twijfelt om afschaffing btw op groenten en fruit door te zetten
- 2023-03-29 Een half jaar of jaarrond aardbeien in het Nederlandse schap?
- 2023-03-29 "Retailers niet langer huiverig nieuwe dadels aan te bieden"
- 2023-03-29 'Loeren bij de Boeren 2023' met De Waog: 30 april
- 2023-03-29 Opschaling in de teelt van bio-champignons voor betere concurrentiepositie
- 2023-03-28 Libelle Legt Uit: wat is duurzamer, een biologische komkommer in plastic of een niet-biologische komkommer zonder?
- 2023-03-28 De aardappel als casus onderzocht in de afschaffing van btw op groenten en fruit
- 2023-03-24 Siciliaanse citroenenteler maakt stap naar biologisch-dynamisch
- 2023-03-23 100.000 kilo bio-aardappelen en -wortelen voor Voedselbank
- 2023-03-22 "Ook het tweede kwartaal zal de gembermarkt uitdagend zijn"
- 2023-03-22 Oostenrijk: De keerzijde van de biologische groei
- 2023-03-22 Zwitserland: Sterke prijsdaling voor bio selderij; clementines en mandarijnen stijgen
- 2023-03-22 "We verwachten veel toekomst in bio"
- 2023-03-22 Productief biologisch herbebossingsproject in Ecuador
- 2023-03-20 "Biologische vijgen hebben van begin af aan de belangstelling van onze klanten gewekt"
- 2023-03-17 "Macadamianoten van ruim 7.000 kleine bio-telers"
- 2023-03-17 Waarom biologisch? Vragen van telers en consumenten
- 2023-03-16 "SwingBio blijft aan terrein winnen op krimpende markt"