Het Nederlandse modelabel Studio Jux is in de prijzen gevallen tijdens de Ethical Fashion Show van La Redoute. Het duurzame label in dames- en herenmode sleepte daar de Fashion Award 2010 in de wacht.
La Redoute -uitgever van de grootste modecatalogus in Frankrijk en nummer drie van de wereld- heeft de prijs in het leven geroepen om duurzame modemerken een platform te geven in de 21 landen waarin zij opereert. La Redoute bedient 13 miljoen klanten in 21 landen, waaronder Spanje, Engeland, Zweden en Italiƫ. Dit is het zesde jaar dat La Redoute deze prijs uitreikt aan een veelbelovend duurzaam modelabel. In het juryrapport noemde men de ontwerpen van Jux 'puur', 'comfortabel' en 'geschikt voor de markt'.
De prijs houdt in dat Jux de mogelijkheid krijgt een exclusieve fall/winter 2011 collectie te ontwerpen. Het Nederlandse modelabel bereikt op deze manier een miljoenenpubliek. Carlien Helmink, mede-eigenaar van Jux is daar blij mee: "We kunnen niet wachten om alle 13 miljoen klanten die La Redoute bedient kennis te laten maken met onze visie op duurzame mode."
Aangezien Jux een Duits woord is voor plezier, is het vanzelfsprekend dat het label plezier hoog in het vaandel heeft staan. De visie van het label is dan ook dat mode plezierig moet zijn voor zowel de drager, de ontwerper als de kleermaker. Jux heeft specifiek voor Nepal gekozen om daar werkgelegenheid te creƫren. Verder gebruikt het merk duurzame materialen als biologisch katoen, bamboe en gerecycled polyester. Jitske, de modeontwerper van Jux, woont in de hoofdstad Kathmandu om goede kwaliteit en goede arbeidsomstandigheden te garanderen.
Bron: FashionUnited
Mag exclusieve herfst/wintercollectie ontwerpen
Studio Jux krijgt prijs op Ethical Fashion Show
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-24 MUD Jeans wint Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap
- 2022-05-23 Pakistan toont enorm potentieel voor biologisch katoen
- 2022-05-17 Yumeko en Conscious Hotels zetten volgende stap in verduurzaming hotelbranche
- 2022-05-13 Zeer grote brand bij beddenatelier Bedaffair
- 2022-05-10 "Hiermee kunnen we echt impact maken"
- 2022-04-15 Katoenen jubileum voor duurzaam warenhuis Nieuw Mos
- 2022-04-01 180% meer katoentelers sloten zich aan bij OCA
- 2022-03-21 Janneke opende groot duurzaam warenhuis in Utrecht: Green UP
- 2022-03-14 Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger kosteloos vrij aan concurrentie
- 2022-03-10 Ga de lente in met luchtig bed- en badtextiel in de kleur Silt Green
- 2022-03-09 Sock My Feet gebruikt gerecyclede PET-flessen in nieuwe sokkencollectie
- 2022-02-16 SNURK lanceert nieuwe beddengoedcollectie
- 2022-02-08 Eerste vegan kakileer ter vervanging van dierlijk leer in Spanje
- 2022-02-01 Waaraan kun je écht duurzame kleding herkennen?
- 2021-11-30 Nieuwe campagne Seepje vraagt aandacht voor milieuvervuilend wassen
- 2021-11-05 ACM vervolgt actie tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche
- 2021-10-14 Vrolijke sweaters en shirts: MAG x Jan, Jans en de Kinderen
- 2021-09-27 "Groei betekent bij ons meer impact"
- 2021-09-14 Nieuwe herfst/winter collectie 2021: 'Omarming'
- 2021-09-03 Biologische kleding en textiel in nieuwe Utrechtse pop-up store