Het Nederlandse modelabel Studio Jux is in de prijzen gevallen tijdens de Ethical Fashion Show van La Redoute. Het duurzame label in dames- en herenmode sleepte daar de Fashion Award 2010 in de wacht.
La Redoute -uitgever van de grootste modecatalogus in Frankrijk en nummer drie van de wereld- heeft de prijs in het leven geroepen om duurzame modemerken een platform te geven in de 21 landen waarin zij opereert. La Redoute bedient 13 miljoen klanten in 21 landen, waaronder Spanje, Engeland, Zweden en Italië. Dit is het zesde jaar dat La Redoute deze prijs uitreikt aan een veelbelovend duurzaam modelabel. In het juryrapport noemde men de ontwerpen van Jux 'puur', 'comfortabel' en 'geschikt voor de markt'.
De prijs houdt in dat Jux de mogelijkheid krijgt een exclusieve fall/winter 2011 collectie te ontwerpen. Het Nederlandse modelabel bereikt op deze manier een miljoenenpubliek. Carlien Helmink, mede-eigenaar van Jux is daar blij mee: "We kunnen niet wachten om alle 13 miljoen klanten die La Redoute bedient kennis te laten maken met onze visie op duurzame mode."
Aangezien Jux een Duits woord is voor plezier, is het vanzelfsprekend dat het label plezier hoog in het vaandel heeft staan. De visie van het label is dan ook dat mode plezierig moet zijn voor zowel de drager, de ontwerper als de kleermaker. Jux heeft specifiek voor Nepal gekozen om daar werkgelegenheid te creëren. Verder gebruikt het merk duurzame materialen als biologisch katoen, bamboe en gerecycled polyester. Jitske, de modeontwerper van Jux, woont in de hoofdstad Kathmandu om goede kwaliteit en goede arbeidsomstandigheden te garanderen.
Bron: FashionUnited
Abonneren
Vacatures
Mag exclusieve herfst/wintercollectie ontwerpen
Studio Jux krijgt prijs op Ethical Fashion Show
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-15 Organic Cotton Accelerator verheugd over vooruitgang Pakistan
- 2023-09-01 Essenza Home lanceert in het najaar een nieuw beddengoed-label
- 2023-07-20 S.Oliver Group helpt bijna 400 boeren in India om biologisch katoen te telen
- 2023-07-10 Steeds meer consumenten kiezen voor Fairtrade producten, verkoop stijgt met 6%
- 2023-06-16 Nieuwe keukentextielsets van bio-katoen
- 2023-06-08 "Voor ons was het een no-brainer om iets te doen met bio-katoen"
- 2023-06-07 Satellietbeelden ingezet om biologische katoenvelden op te sporen
- 2023-05-12 Einde aan fast fashion: strengere regels tegen overmatige productie en consumptie
- 2023-05-10 Gedoneerd beddengoed krijgt een nieuw leven
- 2023-05-03 Seepje ontvangt microplasticvrij-erkenning van de Plastic Soup Foundation
- 2023-05-02 Goodfuture klaar voor de toekomst op nieuwe locatie in Alblasserdam
- 2023-05-01 Koningspaar maakt volgens ondernemers echt een verschil als ze meegaan op handelsmissies
- 2023-04-26 Platform voor duurzame mode gelanceerd in Madrid
- 2023-04-24 Yumeko in finale Coolest Dutch Brands 2022
- 2023-04-20 Honderden coöperatieleden bezoeken Studio Claudy Jongstra
- 2023-04-14 Nieuwe duurzame werkkleding voor Spar-medewerkers
- 2023-04-05 Rob van den Dool (CEO Yumeko): "Mijn woord is geen wet"
- 2023-04-03 Online platform Glow inspireert met duurzame lifestyle & fashion voor dames en kinderen
- 2023-03-27 Australië zet als eerste ter wereld standaard voor composteerbare kleding
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk