Mag exclusieve herfst/wintercollectie ontwerpen
Studio Jux krijgt prijs op Ethical Fashion Show
La Redoute -uitgever van de grootste modecatalogus in Frankrijk en nummer drie van de wereld- heeft de prijs in het leven geroepen om duurzame modemerken een platform te geven in de 21 landen waarin zij opereert. La Redoute bedient 13 miljoen klanten in 21 landen, waaronder Spanje, Engeland, Zweden en Italiƫ. Dit is het zesde jaar dat La Redoute deze prijs uitreikt aan een veelbelovend duurzaam modelabel. In het juryrapport noemde men de ontwerpen van Jux 'puur', 'comfortabel' en 'geschikt voor de markt'.
De prijs houdt in dat Jux de mogelijkheid krijgt een exclusieve fall/winter 2011 collectie te ontwerpen. Het Nederlandse modelabel bereikt op deze manier een miljoenenpubliek. Carlien Helmink, mede-eigenaar van Jux is daar blij mee: "We kunnen niet wachten om alle 13 miljoen klanten die La Redoute bedient kennis te laten maken met onze visie op duurzame mode."
Aangezien Jux een Duits woord is voor plezier, is het vanzelfsprekend dat het label plezier hoog in het vaandel heeft staan. De visie van het label is dan ook dat mode plezierig moet zijn voor zowel de drager, de ontwerper als de kleermaker. Jux heeft specifiek voor Nepal gekozen om daar werkgelegenheid te creƫren. Verder gebruikt het merk duurzame materialen als biologisch katoen, bamboe en gerecycled polyester. Jitske, de modeontwerper van Jux, woont in de hoofdstad Kathmandu om goede kwaliteit en goede arbeidsomstandigheden te garanderen.
Bron: FashionUnited