Natuurlijk Smullen in de Jan van Galenstraat in Amsterdam viert vandaag haar tweejarig bestaan. Helen heeft de zaak speciaal voor de gelegenheid versiert met slingers, ook doen de medewerkers een hoedje op.
Overweldigende aandacht
De afgelopen twee jaar zijn boven verwachting verlopen. “Ik had dit zeker niet verwacht. Ik dacht wel dat het aan zou slaan, maar er is echt zoveel gebeurd!” De media-aandacht was overweldigend en Helen noemt dit hartverwarmend. "Volgens mij heb ik alleen niet in de Donald Duck gestaan."Wat haar ook erg heeft aangegrepen is dat de buurtvereniging haar geholpen heeft bij het rond krijgen van de vergunning. "Dit duurde erg lang, mensen uit de buurt zijn toen zelf naar het stadsdeel Amsterdam West gestapt om het proces te versnellen."
Interesse van toeristen
De klanten komen uit het hele land. Ook toeristen komen vaak een kijkje nemen. "Om de hoek logeren vaak toeristen. Zij sturen elkaar door. Met hen communiceer ik met handen en voeten. Dit levert grappige situaties op." Het is begonnen met twee Italiaanse dames die in eerste instantie de zaak voorbijliepen. Na een bezoek aan de coffeeshop kwamen ze bij Natuurlijk Smullen snacken. Vanaf toen zijn ze beide bezoekjes gaan combineren."Ik ga binnenkort de snackbar ook verder in de stad promoten. En de komende zomer wil ik fietsverhuurbedrijven folders laten uitdelen aan toeristen." Maar eerst de winter maar eens doorkomen. "De winterperiode was zwaar. Mensen kwamen de deur niet uit door de kou. Dit merkte ik goed in de omzet. Hopelijk wordt deze winter zachter."
Helen werkt ook aan vernieuwing van het assortiment. "Er is enorm veel vraag naar kipcorn. Daarom heb ik aan de vaste leverancier Biocarne gevraagd om dit te ontwikkelen." De patat, frikadellen en hamburgers lopen het beste. "De hamburger maken we zelf. Die is echt heerlijk. Zelf heb ik nooit zo'n zin om te snacken, maar vorig week ben ik speciaal naar de zaak gegaan omdat ik er trek in had."
Geen Oorlog, maar Rotzooi
Ze biedt ook zeven snacks voor vegetariërs. "Dit is echt een vergeten groep, bij mij kunnen ze wel terecht." Sommige producten hebben bijzondere namen. "Zo haal je meteen de nieuwe klanten ertussenuit en kun je een praatje aanknopen. Een patatje Crisis is bijvoorbeeld een kaal bakje friet. En Oorlog vonden wij te negatief, wij noemen dit een patatje Rotzooi." Voor Helen is humor erg belangrijk om bio een moderner imago te geven.Voor meer informatie:
Helen Geul
Natuurlijk Smullen
Jan van Galenstraat 78
1056 CD Amsterdam
06 11109518
[email protected]
www.natuurlijksmullen.nl