70 procent klanten vindt biokatoen belangrijk

Merendeel C&A-klanten wil biokatoen

Een onderzoek in opdracht van C&A onder 126 klanten in vijf C&A-filialen in Nederland laat zien dat 20 procent van de ondervraagden het heel belangrijk vindt dat C&A kledingstukken van biokatoen verkoopt en 49 procent vindt het belangrijk. Dit is samen dus bijna 70 procent. Zestien procent vindt het niet echt belangrijk en 15 procent helemaal niet.

Een kwart van de respondenten vindt dat C&A zich met biokatoen positief onderscheidt ten opzichte van de concurrentie. Voor 10 procent is biokatoen een reden om juist bij C&A te gaan winkelen. Iets minder dan een vijfde van de respondenten zegt 'eerder geneigd te zijn een artikel van biokatoen te kopen' omdat C&A in de media actief het gebruik van biokatoen promoot. En maar liefst 27 procent beweert door media-aandacht te willen weten waar de biokatoen vandaan komt.

Bij aanvang van het herfstseizoen start C&A een 'grootse' Europese campagne om de verkoop van kledingstukken van biologische katoen te stimuleren. De nieuwe campagne laat via tv-commercials zien dat de nieuwe collectie van biokatoen van C&A, voor dames, heren en kinderen, modieus en duurzaam is. De collectie zal in alle winkelfilialen apart in het zonnetje worden gezet, dus niet in de kledingrekken tussen de gangbare collectie verdwijnen. De winkels gaan ook brochures met de biokatoenen collectie verspreiden.

Bekijk hier alle onderzoeksresultaten.

Bron: People Planet Profit


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven