De vraag naar eerlijke en biologische mode is groeiende. Dit is bijvoorbeeld te zien aan de toenemende bezoekersaantallen. "Ook blijkt uit een OGM-studie dat tweederde van de Oostenrijkers eerlijke en biologische productie van kleding belangrijk vindt", vertelt John Heiml, een van de initiatiefnemers van de WearFair. "Ook is meer dan de helft van de respondenten bereid om meer te betalen voor bio-katoen."

Miss Oostenrijk 2009 Anna Hammel promoot bio-kleding
Op de WearFair zal onder meer informatie gegeven worden over milieu en eerlijke mode. "Uw T-shirts zijn niet alleen wit of groen, maar het maakt de wereld ook beter of slechter", aldus mede-organisator Norbert Rainer van Klimabündnis OÖ.
"We moeten consumenten bewust maken van de macht die zij hebben. Alleen zij bepalen of een product wel of geen succes wordt. Zij kunnen een signaal afgeven voor eerlijke en sociale arbeidsomstandigheden", aldus Rudi Anschober van KonsumentInnenschutzlandesrat.
Sinds 2001 stijgt de omzet van biokatoen - ondanks de economische crisis- jaarlijks met ongeveer 40 procent. De mondiale omzet wordt geschat op 4,3 miljard dollar.

WearFair 2010
Op de beurs staan onder meer mode-ontwerpers en producenten van baby-mode. Hoogtepunt van de beurs zal de WearFair modeshow zijn in Linzer O.K. Mediendeck. Hierin wordt aangetoond dat 'ethische mode' niet alleen duurzaam, maar ook trendy kan zijn. Onder meer Miss Oostenrijk 2009, Anna Hammel, zal hierbij aanwezig zijn.Kijk hier voor meer informatie