Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pers meldt juist krimpende vraag

Groeiende vraag naar ethische kleding bij Britse Shirtworks

Shirtworks, een toonaangevende Britse leveranciers van bedrukte T-shirts en werkkleding, rapporteert over een groeiende vraag naar ethische kleding. Het bedrijf maakt op maat gemaakte kleding en promotionele producten. Ze melden een gestage groei in de vraag naar biologische katoenen T-shirts en het gebruik van ethische kledingstukken.

Dit gaat in tegen de recente rapporten van een krimpende ethische Britse kledingindustrie in de landelijke pers. De drukkerij, gevestigd in Oxford, meldt dat zij iedere maand hun assortiment met ethische kleding hebben uitgebreid. Dit als gevolg van een toenemende populariteit.

"Ik ben verbaasd over het recente artikel in de 'Independant'. Hierin werden stagnerende verkoopcijfers op de ethische kledingmarkt gerapporteerd. Wij zien juist het tegenovergestelde", zegt Arron Harnden van Shirtworks. "Onze Fairtrade T-shirtlijn is een zeer populaire keuze om te bedrukken onder onze klanten. Ook voegen wij nog steeds nieuwe kleding toe. Zo hebben we recentelijk nog de Tencel-lijn toegevoegd aan het assortiment. Dit zijn werkshirts gemaakt van vezel uit pulp van eucalyptushout. Dit is honderd procent biologische afbreekbaar en komt uit duurzaam beheerde bossen."

Hij voegt toe dat ook biologisch katoenen shirts erg populair zijn. "De promotionele kledingmarkt heeft baat bij de mogelijkheid om een ethische keuze te maken." Redenen voor de goede verkoopcijfers zijn volgens Arron onder meer dat de extra kosten niet doorgevoerd worden naar de klanten. Ook zijn ze de enige promotionele kledingleverancier in Europa die volledig erkent is door de Soil Association.