Succesvolle editie van BioFach Japan
Toenemende interesse biologische producten in Japan
Organisator Frank Venjakob is ervan overtuigd dat wanneer een consument eenmaal overtuigd is van biologisch, dat dit niet zal veranderen doordat de producten misschien duurder zijn. "Dat was een erg interessant punt van vorig jaar." Hoewel de Japanse biologische markt klein is, beginnen consumenten toch de biologische wereld te erkennen.
Tatsuo Yamaguchi van Marusei Shoji verkoopt de favoriete Japanse traditionele snack, kastanjes. "Japanners zijn kieskeurig voor wat betreft veiligheid en hun gemoedsrust. Zeven jaar geleden gingen we naar China met JAS-biologische certificeerders en ontwikkelden een JAS-gecertificeerde fabriek in China. Toen besloten we om de JAS-gecertificeerde Tianjin-kastanjes ook in Japan te gaan verkopen."
Op de BioFach zijn ook internationale verkopers te vinden. Zij hopen de Japanse martk aan te boren. Zo hoopt het Oostenrijkse PEZ dat Japanse kinderen en ouders binnenkort helemaal weg zijn van hun biologische snoepjes. "Ze bevatten geen kunstmatige smaak- of kleurstoffen. Ook zijn ze gemaakt van natuurlijke en biologische groenten. Het is dus echt een goed product voor kinderen", aldus Duco Delgorge.
Organisator Venjakob is merkt dat exposanten trots zijn op wat ze doen. "We hopen dat biologisch wereldwijd blijft groeien, want wij houden van de exposanten en van de producten."
Bekijk hier een filmpje over de beurs.
De BioFach-beurs komt in oktober naar de Amerikaanse stad Boston.