Europese detailhandel steeds groener

Detailhandelaren komen hun groene beloften na en het aantal duurzame producten in de Europese schappen groeit. Wel blijft de communicatie over duurzaamheid naar de klanten achter, blijkt uit een rapport van de Europese Commissie.

Ook wordt vooruitgang geboekt bij de vermindering van de milieuvoetafdruk van detailhandelaren. In het rapport is aangegeven in hoeverre de leden van het Europese forum voor de detailhandel hun zelfgestelde doelen hebben gehaald. Daar zijn enkele goede voorbeelden uit gekomen. Zo heeft Carrefour haar aantal bioproducten van eigen merk ten opzichte van 2006 met 83 procent uitgebreid. Asda heeft de C02-uitstoot van zijn vervoer met 40 procent teruggebracht vanaf 2005 en Lidl heeft in 2009 10.000 ton minder uitstoot gerealiseerd door boodschappentassen van gerecycled materiaal te gebruiken. Wat betreft de falende communicatie van duurzame initiatieven naar de klant suggereert de Europese Commissie het uitschrijven van een prijs.

Bron: FoodHolland

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven