
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Nu moet blijken of de consument zijn boodschappenpatroon gaat aanpassen"
- BOON Foodconcepts overgenomen door combinatie Green Organics B.V. en Jamael Food Group
- Nieuwbouw en restyling voor BioBandits
- De moderne tafel langs de weg
- Presentatie pilot nudgingscampagne - de effecten van nudging op de verkoop van biologische groenten en fruit
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Bio-producten op agenda Noorse retailers
Norgesgruppen, een toonaangevende Noorse foodretailgroep, gaat een scala aan biologische producten uitbrengen. Dit gebeurt onder het private label 'Go Eco'. De supermarkt gaat ook een samenwerking aan met 'Bama' om de verkoop van biologische groente en fruit te stimuleren.
Coop is de eerste Noorse retailer die onder haar eigen label biologische melk aanbiedt. Deze melk 'Coop Änglamark Ekstra Lett Melk' wordt geproduceerd door 'Rørosmeieriet dairy'. Het product is zeer recent gelanceerd, eerst in oost- en midden-Noorwegen.
Oranic Monitor is van mening dat Noorwegen in vergelijking met zijn Scandinavische buurlanden achterblijft in de verkoop van biologische voeding. Biologische producten zijn goed voor ruim 7 procent van de voedsel- en drankenverkoop in Denemarken, dit aandeel ligt in Noorwegen op slechts 1 procent. Een van de oorzaken is dat tot op heden Noorse retailers niet bereid waren tot investeringen van niveau. Dit lijkt nu te veranderen.
Coop is de eerste Noorse retailer die onder haar eigen label biologische melk aanbiedt. Deze melk 'Coop Änglamark Ekstra Lett Melk' wordt geproduceerd door 'Rørosmeieriet dairy'. Het product is zeer recent gelanceerd, eerst in oost- en midden-Noorwegen.
Oranic Monitor is van mening dat Noorwegen in vergelijking met zijn Scandinavische buurlanden achterblijft in de verkoop van biologische voeding. Biologische producten zijn goed voor ruim 7 procent van de voedsel- en drankenverkoop in Denemarken, dit aandeel ligt in Noorwegen op slechts 1 procent. Een van de oorzaken is dat tot op heden Noorse retailers niet bereid waren tot investeringen van niveau. Dit lijkt nu te veranderen.
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk