
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
Stijgende vraag zorgt voor groei bio-bewustzijn onder Canadese bedrijven
Canada importeert nog steeds meer dan 75 procent van de biologische voeding. Inmiddels proberen wel steeds meer grote bedrijven in te spelen op de groeiende vraag. Onder meer United Natural Foods en Whole Foods Market willen met een breed assortiment aan bio-producten zorgen dat de producten zich onderscheiden in de groeiende menigte aan retailformules.
"Canada loopt nog steeds achter op natuurlijk en biologisch gebied, met name ten opzichte van Europa", aldus Peter Prattas, analist bij Fraser Mackenzie. Inmiddels groeit de biologische productie met 5 tot 10 procent per jaar, terwijl de bredere voedselindustrie slechts met 1 procent groeit.
Duurzaam wordt steeds meer de trend in Canada, er komen steeds meer bio-producten in de winkelschappen terecht. Volgens analisten zijn bedrijven vooral op zoek naar iets dat de concurrenten niet bieden. Hier grijpen ze ook bio voor aan. Op dit moment maakt biologische en natuurlijke voeding slechts voor 8 procent deel uit van het totale supermarktassortiment.
"Canada loopt nog steeds achter op natuurlijk en biologisch gebied, met name ten opzichte van Europa", aldus Peter Prattas, analist bij Fraser Mackenzie. Inmiddels groeit de biologische productie met 5 tot 10 procent per jaar, terwijl de bredere voedselindustrie slechts met 1 procent groeit.
Duurzaam wordt steeds meer de trend in Canada, er komen steeds meer bio-producten in de winkelschappen terecht. Volgens analisten zijn bedrijven vooral op zoek naar iets dat de concurrenten niet bieden. Hier grijpen ze ook bio voor aan. Op dit moment maakt biologische en natuurlijke voeding slechts voor 8 procent deel uit van het totale supermarktassortiment.
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk
- 2022-04-14 Zijn biologische producten gezonder?