Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Stijgende vraag zorgt voor groei bio-bewustzijn onder Canadese bedrijven

Canada importeert nog steeds meer dan 75 procent van de biologische voeding. Inmiddels proberen wel steeds meer grote bedrijven in te spelen op de groeiende vraag. Onder meer United Natural Foods en Whole Foods Market willen met een breed assortiment aan bio-producten zorgen dat de producten zich onderscheiden in de groeiende menigte aan retailformules.

"Canada loopt nog steeds achter op natuurlijk en biologisch gebied, met name ten opzichte van Europa", aldus Peter Prattas, analist bij Fraser Mackenzie. Inmiddels groeit de biologische productie met 5 tot 10 procent per jaar, terwijl de bredere voedselindustrie slechts met 1 procent groeit.

Duurzaam wordt steeds meer de trend in Canada, er komen steeds meer bio-producten in de winkelschappen terecht. Volgens analisten zijn bedrijven vooral op zoek naar iets dat de concurrenten niet bieden. Hier grijpen ze ook bio voor aan. Op dit moment maakt biologische en natuurlijke voeding slechts voor 8 procent deel uit van het totale supermarktassortiment.