Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ook groenten en brood in top 5 bioproducten

Melk blijft populair bij 'Babyboom-generatie' in de VS

Whole Foods Market heeft in het kader van het 30-jarig bestaan in september een enquĂȘte gehouden onder 'Babyboomers'. Het bedrijf wilde hiermee bekijken of de eet- en koopgewoonten veranderd zijn in de afgelopen dertig jaar. Om dit te weten te komen is de Babyboomers gevraagd naar hun producten top-5 van 1980 en nu. Hieruit kwamen de volgende twee lijstjes.

In 1980 zag de top 5 er als volgt uit:
  1. Melk - 89 procent
  2. Verpakte of ingevroren groenten - 83 procent
  3. Witbrood - 74 procent
  4. Soda - 74 procent
  5. IJsbergsla - 66 procent

En dit is de top 5 van 2010:
  1. Vers fruit - 83 procent
  2. Melk - 82 procent
  3. Verse groenten - 79 procent
  4. Volkorenbrood - 77 procent
  5. Verpakte of ingevroren groenten - 69 procent
Alleen melk en verpakte of ingevroren groenten hebben hun positie in de top 5 dus weten te behouden voor over een periode van 30 jaar. Wel is de laatste categorie inmiddels ingehaald door de verse groenten.

17-08-10