Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Ook groenten en brood in top 5 bioproducten
Melk blijft populair bij 'Babyboom-generatie' in de VS
Whole Foods Market heeft in het kader van het 30-jarig bestaan in september een enquĂȘte gehouden onder 'Babyboomers'. Het bedrijf wilde hiermee bekijken of de eet- en koopgewoonten veranderd zijn in de afgelopen dertig jaar. Om dit te weten te komen is de Babyboomers gevraagd naar hun producten top-5 van 1980 en nu. Hieruit kwamen de volgende twee lijstjes.
In 1980 zag de top 5 er als volgt uit:
Melk - 89 procent
Verpakte of ingevroren groenten - 83 procent
Witbrood - 74 procent
Soda - 74 procent
IJsbergsla - 66 procent
En dit is de top 5 van 2010:
Vers fruit - 83 procent
Melk - 82 procent
Verse groenten - 79 procent
Volkorenbrood - 77 procent
Verpakte of ingevroren groenten - 69 procent
Alleen melk en verpakte of ingevroren groenten hebben hun positie in de top 5 dus weten te behouden voor over een periode van 30 jaar. Wel is de laatste categorie inmiddels ingehaald door de verse groenten.