Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Onderzoeksbureau: Concurrenten van C1000 stunten net zo vaak met vlees

Onderzoeksbureau PCNDATA uit Wormerveer stelt vast dat C1000 niet vaker prijsacties met vlees houdt of grotere prijskortingen hanteert dan concurrenten zoals Jumbo, Plus of Super de Boer, terwijl met name C1000 doelwit is van acties van Wakker Dier. Volgens het bureau lijkt het er op dat de acties zich meer richten op het 'goedkope' imago dat C1000 heeft, dan dat de campagne op het feitelijk actiebeleid van de supermarktorganisatie is gericht. In gedrag wijkt C1000 namelijk niet af van concurrenten.

De supermarktorganisaties Super De Boer en Plus hadden het afgelopen jaar 13 procent vegetarische producten in hun vleesschap. Bij de andere supermarkten zoals Albert Heijn, C1000 en Dirk van den Broek ligt dit percentage op of onder de 5 procent, aldus PCNDATA. Albert Heijn en Super De Boer hadden de afgelopen periode het vaakst vlees in de aanbieding. Voor alle landelijke supermarktketens geldt dat acties met vlees een belangrijk onderdeel vormen van hun promotiebeleid, concludeert het onderzoeksbureau.

Bron: FoodHolland, PCNDATA, 16-08-10
Publicatiedatum: