'Power up your fruitbowl'

Fair Trade Foundation promoot hele 'Fairtradefruitfamilie'

De Fairtrade-banaan krijgt veruit de meeste aandacht. Daarom heeft de Fair Trade Foundation besloten om het over een andere boeg te gooien. Onder de slogan 'Power up your fruitbowl' roepen ze consumenten op om ook eens aan de rest van de 'Fairtradefruitfamilie' te denken. Denk bijvoorbeeld aan de pruim of de peer. Aan iedere vrucht wordt een eigenschap toegekend, zo is de pruim erg bescheiden ('humble plum').



De Fair Trade Foundation vraagt ook aandacht voor de druiven, meloenen, lychees, ananassen en satsuma's. Ook al deze telers ontvangen een eerlijke prijs voor hun producten en een extra'tje om te besteden aan dingen die nodig zijn in hun gemeenschappen. Zo zorgt de mango voor schoon water in Burkina Fasso.



"Dus wanneer jij Fairtradevruchten voor je vijf stuks fruit per dag kiest, kunnen telers hun volgende gemeenschapsproject uitzoeken", aldus de vereniging op haar website. Op de website kunnen consumenten ook meer te weten komen over de telers, waar de producten te koop zijn en er zijn foto's op te vinden van projecten die dankzij het Fairtradefruit gerealiseerd konden worden.

16-08-10



Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven