Buitenlandse merken bepalend voor Scandinavische cosmeticamarkt
Natuurlijke en biologische cosmetica heeft echter een marktaandeel van twee procent. Een belangrijke reden voor de lage interesse van cosmetische bedrijven is het succes van het Nordic Swan eco-label. Dit label wordt gezien als het officiële eco-label in de regio. En aangezien Noordelijke bedrijven zich hierop focussen, zijn consumenten genoodzaakt om zich te wenden tot buitenlandse merken wanneer zij zoeken naar natuurlijke cosmetica.
Er worden producten geimporteerd uit Noord-Amerika, Australië en Europa. De Organic Monitor constateert dat in Finland bijvoorbeeld 95 procent van de natuurlijke cosmeticaverkoop afkomstig is uit het buitenland. Steeds meer bedrijven focussen zich op het toetreden van markten door zich op specifieke kanalen en/of consumentengroepen te richten.
Het allereerste verslag over de Scandinavische markt voor natuurlijke cosmetica geeft een gedetailleerde analyse van deze opkomende markt. De gezonde groei van de markt zal zich naar verwachting voortzetten, voortgedreven door productlanceringen en vergroting van de distributie. De marketing en distributie-strategieën in de natuurlijke cosmetica-industrie zullen ook besproken worden in de aankomende 'Sustainable Cosmetics Summit' in Parijs.
20-07-10