Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Buitenlandse merken bepalend voor Scandinavische cosmeticamarkt

Ingevoerde merken profiteren van een hoge groei op de Scandinavische markt voor natuurlijke en biologische cosmetica. Een nieuwe onderzoek van de Organic Monitor constateert dat hoewel de markt jaarlijks met 15 procent groeit, slechts enkele Scandinavische bedrijven geïnteresseerd zijn in de producten. Biologische voedingsmiddelen zijn stevig verankerd in de Noordelijke regio, het marktaandeel in Zweden en Denemarken is opgelopen tot 5 procent.

Natuurlijke en biologische cosmetica heeft echter een marktaandeel van twee procent. Een belangrijke reden voor de lage interesse van cosmetische bedrijven is het succes van het Nordic Swan eco-label. Dit label wordt gezien als het officiële eco-label in de regio. En aangezien Noordelijke bedrijven zich hierop focussen, zijn consumenten genoodzaakt om zich te wenden tot buitenlandse merken wanneer zij zoeken naar natuurlijke cosmetica.

Er worden producten geimporteerd uit Noord-Amerika, Australië en Europa. De Organic Monitor constateert dat in Finland bijvoorbeeld 95 procent van de natuurlijke cosmeticaverkoop afkomstig is uit het buitenland. Steeds meer bedrijven focussen zich op het toetreden van markten door zich op specifieke kanalen en/of consumentengroepen te richten.

Het allereerste verslag over de Scandinavische markt voor natuurlijke cosmetica geeft een gedetailleerde analyse van deze opkomende markt. De gezonde groei van de markt zal zich naar verwachting voortzetten, voortgedreven door productlanceringen en vergroting van de distributie. De marketing en distributie-strategieën in de natuurlijke cosmetica-industrie zullen ook besproken worden in de aankomende 'Sustainable Cosmetics Summit' in Parijs.

20-07-10