
Abonneren
Vacatures
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Buitenlandse merken bepalend voor Scandinavische cosmeticamarkt
Natuurlijke en biologische cosmetica heeft echter een marktaandeel van twee procent. Een belangrijke reden voor de lage interesse van cosmetische bedrijven is het succes van het Nordic Swan eco-label. Dit label wordt gezien als het officiële eco-label in de regio. En aangezien Noordelijke bedrijven zich hierop focussen, zijn consumenten genoodzaakt om zich te wenden tot buitenlandse merken wanneer zij zoeken naar natuurlijke cosmetica.
Er worden producten geimporteerd uit Noord-Amerika, Australië en Europa. De Organic Monitor constateert dat in Finland bijvoorbeeld 95 procent van de natuurlijke cosmeticaverkoop afkomstig is uit het buitenland. Steeds meer bedrijven focussen zich op het toetreden van markten door zich op specifieke kanalen en/of consumentengroepen te richten.
Het allereerste verslag over de Scandinavische markt voor natuurlijke cosmetica geeft een gedetailleerde analyse van deze opkomende markt. De gezonde groei van de markt zal zich naar verwachting voortzetten, voortgedreven door productlanceringen en vergroting van de distributie. De marketing en distributie-strategieën in de natuurlijke cosmetica-industrie zullen ook besproken worden in de aankomende 'Sustainable Cosmetics Summit' in Parijs.
20-07-10
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- 2023-03-23 "Het verhaal van onze familie is verweven met deze pastafabriek"
- 2023-03-22 Nieuwe Less Sugar chocoladepasta's nu verkrijgbaar
- 2023-03-20 "Eigenlijk draait meesterschap om passie en liefde voor het product en hoe dat tot stand komt"
- 2023-03-16 "De nieuwe bananenbroodmixen passen heel goed bij de doelgroep"
- 2023-03-15 Nieuwe linzenmiso en Mikawa mirin
- 2023-03-09 "We gaan nog opvallender vermelden dat we geen suiker- en zoetstoffen toevoegen"
- 2023-03-01 Waarom scoren biologische producten vaak slecht in producttesten?
- 2023-03-01 Nederlands vlaggetje maakt oorsprong van sojabonen nog duidelijker
- 2023-02-21 Belgische webshop Pit&Pit breidt uit en biedt gezonde voeding aan in heel België en Frankrijk
- 2023-02-17 Spelt van Nederlandse bodem: meer lokaal, meer vruchtwisseling
- 2023-02-15 Nieuwe reeks paaseitjes in verschillende smaken
- 2023-02-13 Nieuwe chips van lokaal geteelde zoete aardappelen
- 2023-02-07 "Onze nieuwe kokosvlokken zijn een perfect knapperig glutenvrij ontbijtgraan"
- 2023-02-07 "Verrassende smaakcombinaties en nieuwe chocoladerecepturen te zien en te proeven"
- 2023-02-03 Dankzij koekjes 153 m2 biodynamische landbouwgrond aangekocht
- 2023-02-02 Nieuwe melkchocolade-alternatieven zonder de traditionele melkvervanger
- 2023-01-31 De keuze is gevallen op de 'Flips'
- 2023-01-31 Nieuwe biologische en vegan notenpasta's met 85% notenaandeel
- 2023-01-30 "High oleïc pinda's bevatten meer goede vetten dan andere pinda's"