- 'Zware gebruikers': zij vertegenwoordigen 3,6 procent van de bevolking en zijn gevoelig voor merken, kopen op alle markten en vinden het milieu belangrijk.
- 'Verslaafden': zij vertegenwoordigen 1,3 procent van de bevolking, kopen liever in gespecialiseerde winkels. Zij kopen veel biologische en milieuvriendelijke producten en zijn vaak betrokken bij ecologie;
- 'Nog om te schakelen': zij vertegenwoordigen 10,9 procent van de bevolking en zijn vooral gericht door de fabrikanten, zijn merkgevoelig en kopen hun basisproducten in grote winkels, maar kopen nog geen biologische producten.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen maand
- Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- Poiesz koopt de tienduizend kilo biologische broccoli, bestemd voor de composthoop, van Friese teler
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Sri Lanka verklaart zich failliet nadat het een jaar geleden de biologische teelt bij wet oplegde
Drie consumentengroepen in opkomst
Bio blijft een veelbelovende nieuwe markt in Frankrijk
In Frankrijk blijft de consumptie van biologische producten groeien. Vooral de supermarkten profiteren van de algehele groei van de biologische markt. Geleidelijk aan bereikt de biologische markt ook nieuwe lagen consumenten, hier kunnen distributeurs en detailhandelaren in hun strategie op inspelen. De volgende nieuwe groepen biologische consumenten zijn in opkomst:
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-07-22 Aziatische lijn uitgebreid met Indonesische producten
- 2022-07-22 "Buitengewoon interessante producten, vooral vanwege de lage glycemische index"
- 2022-07-22 "Het van nature hoge suikergehalte van onze dadels geeft ons een duidelijk concurrentievoordeel"
- 2022-07-21 Wat kun je doen met het productieafval van pindakaas en appelsap?
- 2022-07-20 "Handmade in Belgium"-label voor biologische koekjes
- 2022-07-19 Nieuwe La Vida Vegan notenpasta's hebben notenaandeel van 85%
- 2022-07-18 Zoete zomer met drie nieuwe bio-honingvarianten en een vegan alternatief
- 2022-07-18 Veel nieuwkomers tussen 2.000 bezoekers planten- en kruidenmarkt van Het Blauwe Huis
- 2022-07-11 Chocoladepionier in crisistijd
- 2022-07-06 Nieuw: een snoeppot vol dadel treats
- 2022-07-04 "Ik dacht eigenlijk dat dit in ons kleine land niet mogelijk was"
- 2022-07-01 "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- 2022-07-01 QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- 2022-06-23 Oekraïense bio-sector verkeert in zeer zwaar weer
- 2022-06-22 Nieuw: Vegan chocoladefudge en dropfudge
- 2022-06-15 Nieuwe popcornvariant Moonpop: Salted Caramel
- 2022-06-14 Dadel treats nieuwkomer in tussendoortjesschap
- 2022-06-14 Heerlijkheid Mariënwaerdt nieuw bij online bio-groothandel Amanvida
- 2022-06-13 Afrika herontdekt eigen graan
- 2022-06-02 Duitse eiwitrepen nu bij Albert Heijn