Drie consumentengroepen in opkomst

Bio blijft een veelbelovende nieuwe markt in Frankrijk

In Frankrijk blijft de consumptie van biologische producten groeien. Vooral de supermarkten profiteren van de algehele groei van de biologische markt. Geleidelijk aan bereikt de biologische markt ook nieuwe lagen consumenten, hier kunnen distributeurs en detailhandelaren in hun strategie op inspelen. De volgende nieuwe groepen biologische consumenten zijn in opkomst:

  • 'Zware gebruikers': zij vertegenwoordigen 3,6 procent van de bevolking en zijn gevoelig voor merken, kopen op alle markten en vinden het milieu belangrijk.
  • 'Verslaafden': zij vertegenwoordigen 1,3 procent van de bevolking, kopen liever in gespecialiseerde winkels. Zij kopen veel biologische en milieuvriendelijke producten en zijn vaak betrokken bij ecologie;
  • 'Nog om te schakelen': zij vertegenwoordigen 10,9 procent van de bevolking en zijn vooral gericht door de fabrikanten, zijn merkgevoelig en kopen hun basisproducten in grote winkels, maar kopen nog geen biologische producten.
19-07-10

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven