Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Geldt ook voor chocoladerepen van huismerk

Albert Heijn verduurzaamt chocoladeletters

Alle AH huismerk chocoladeletters die vanaf oktober 2010 in de winkels van Albert Heijn liggen zijn gecertificeerd volgens de UTZ-Certified standaard. Zo weten klanten dat de chocola niet alleen een goede kwaliteit heeft, maar ook dat lokale boeren geholpen worden zich economisch te ontwikkelen en dat het milieu wordt ontzien. Ook alle AH huismerk chocoladerepen worden in 2010 UTZ-Certified en in 2011 volgen andere chocoladeproducten in het huismerk assortiment van de supermarktketen. Daarnaast kunnen klanten bij Albert Heijn ook kiezen voor AH puur &eerlijk biologische fairtrade chocoladeletters of AH puur & eerlijk biologische en fairtrade chocoladerepen. Met deze positieve ontwikkeling speelt Albert Heijn in op de toenemende vraag van klanten naar duurzame producten.

Zorg voor mens en milieu

Albert Heijn is al vele jaren actief in het verduurzamen van de cacaoketen. Vijf jaar geleden nam de supermarktketen het initiatief om samen met een aantal grote leveranciers en maatschappelijke organisaties zoals Oxfam Novib om tafel te zitten. Dit heeft geresulteerd in het lidmaatschap van het UTZ Certified 'Good Inside' Cocoa Program. Binnen het UTZ Certified duurzaamheidsprogramma worden boeren opgeleid om hun kwaliteit en efficiency te verbeteren en dit te doen met zorg voor mens en milieu. UTZ Certified werkt hierin nauw samen met ontwikkelingsorganisatie Solidaridad.

Ambitie 2015

Het gebruik van duurzame cacao past binnen de doelstelling van Ahold om in Nederland uiterlijk 2015 alle eigen merk producten duurzaam te produceren. Albert Heijn, Etos en Gall&Gall hebben ca. 9.000 eigen merken die grondstoffen bevatten uit de gehele wereld. Voor veel grondstoffen geldt dat er verbeteringen op het gebied van sociale, milieu en dierenwelzijn omstandigheden mogelijk zijn. Alle producten worden de komende jaren onder de loep genomen en verbeterd op basis van standaarden en certificeringseisen.

Bron: AH, 15-07-10
Publicatiedatum: