Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Unilever verduurzaamt verpakkingsmaterialen

Unilever past het inkoopbeleid voor papierverpakkingen aan. Het concern beoogt meer gebruik van duurzame verpakkingsmaterialen om de milieubelasting te verlagen.

Ambitie

Belangrijkste doel van het nieuwe beleid is dat 75 procent van het papier en karton dat wordt gebruikt in de Unilever-verpakkignen afkomstig moet zijn van duurzaam gemanaged bos of van hergebruikt materiaal. Deze ambitie moet in 2015 zijn gerealiseerd. Vijf jaar later wil Unilever volledig zijn overgeschakeld op duurzaam papieren en kartonnen verpakkingsmateriaal.

Gecertificeerd

Nieuwe grondstoffen moeten afkomstig zijn van gecertificeerde bossen. De certificaten moeten zijn verleend door het Forest Stewardship Council certification scheme. Andere nationale kwaliteitssystemen komen ook in aanmerking, mits deze voldoen aan de internationale beleidsrichtlijnen.

Bewustzijn

Het veranderde inkoopbeleid zal ertoe leiden dat het duurzaamheidslogo in de loop van de tijd op alle verpakkingen van Unilever verschijnt. Hiermee wil het concern ook het consumentenbewustzijn vergroten en stimuleren dat het aantal gecertificeerde bossen in de wereld wordt vergroot.

Bron: EVMI, 13-07-10

Publicatiedatum: