Vooral door toename private labels

Zweedse markt voor biologisch katoen groeit

De markt voor biologisch katoen is in Zweden snel gegroeid. Dit is voornamelijk het gevolg van een toename van het aantal private labels. Onder meer Axfood introduceerde haar biologische 'Garant'-label en Coop Sverige lanceerde biologisch katoenproducten onder de merknaam Ãnglamark. Volgens bronnen is het biologische katoen goed voor 4 procent van de verkoopvolume. Dit aandeel is snel gestegen door de stijgende consumentenvraag.

Fairtrade katoen en wol zijn niet zo gebruikelijk als de biologische vormen. Alleen de supermarktketen ICA AB boodt Fairtrade katoen aan in 2009. Dit alles blijkt uit een Zweeds marktrapport (Cotton Wool/buds/pads - Sweden - Market Report) met een gedetailleerde analyse van consumptiegoederen in het land.

06-07-10

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven