Nederlanders rekenen, in vergelijking met de inwoners van buurlanden België, Luxemburg en Duitsland, aan de kassa tien procent minder af voor hun alledaagse boodschappen. Dat blijkt uit een overzicht van boodschappenprijzen in 2009 door het Europees statistisch bureau Eurostat maandag.
De prijzen van veel alledaagse producten zoals brood en bier liggen in ons land een kleine twee procent onder het EU-gemiddelde. Vlees en sigaretten zijn in Nederland wel veel duurder dan het EU-gemiddelde. Vlees kost hier zo’n vijftien procent meer, sigaretten elf procent. Melk, kaas en eieren zijn echter zo'n zeven procent lager geprijsd dan gemiddeld in de 27 EU-landen.
Bron: Retailnews, 29-06-10
Nederlandse boodschappen gemiddeld 10 procent goedkoper dan in buurlanden
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-29 Joren Jacobs gaat afscheid nemen van Nieuw Mos
- 2023-11-29 Het vervolg: tweede ontmoeting jonge winkeliers bij Goodyfood in Hilversum
- 2023-11-27 "Herbruikbare tas meenemen tijdens het winkelen moet nieuwe norm worden"
- 2023-11-21 Sebastiaan Kuipers nu ook eigenaar van Groningse Ekoplaza
- 2023-11-20 Eko Heerlijk Wormerveer viert 12,5-jarig bestaan
- 2023-11-16 Online supermarkt Crisp haalt €35 miljoen op voor groei
- 2023-11-16 Bio-supermarktketen basic nu officieel onderdeel van tegut…
- 2023-11-16 "Supermarkten kunnen directe invloed hebben op tegengaan diabetes type 2-ramp"
- 2023-11-16 "De ervaringen en verhalen van dit evenement worden meegenomen naar de winkels"
- 2023-11-14 Onderzoek naar eetgedrag: nieuwe week begint gezond en eindigt met pizza of frituur
- 2023-11-10 Duitse retailers verdeeld over etikettering bij nieuwe gentechnologie
- 2023-11-09 "Een winkel hebben met een franchiseformule is echt een verademing"
- 2023-11-09 Lekker Puur 200 meter verderop heropend in Westmalle
- 2023-11-08 "Supermarkten, kom van die tribune af en neem die verantwoordelijkheid"
- 2023-11-07 "Persoonlijke service speelt een grote rol"
- 2023-10-30 Nudge Jumbo vergroot zichtbaarheid bio-producten