Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste jaar succesvol voor Wispe bier

Het Weesper biermerk Wispe bestaat komende maand juli precies een jaar. De oprichters en tevens tweelingbroers - Jitze Vellenga en Remko Vellenga (30) - hebben niet stilgezeten. Naast Weesp is het bier inmiddels geïntroduceerd in verschillende andere plaatsen en er zit nog meer in 't vat.

Op 3 juli 2009 werd Wispe met een feest aan de Vecht in Weesp geïntroduceerd. Het eerste brouwsel van 1000 liter was binnen korte tijd uitverkocht en ook de volgende 1000 liter ging er in een rap tempo doorheen. Na enkele maanden besloten de broers het afzetgebied verder te vergroten naar omringende plaatsen. In Amsterdam wordt het bier sinds begin dit jaar verkocht bij onder andere Mitra slijterijen en verschillende horecagelegenheden. Ook restaurant Fifteen van de populaire tv-kok Jamie Oliver gaat binnenkort het Weesper bier schenken.

Het afgelopen jaar zijn meer dan 20.000 flessen de toonbank over gegaan. De broers zijn van plan Wispe uit te laten groeien tot een kwalitatief en volwassen merk. Sinds eind 2009 wordt het bier gebrouwen met uitsluitend 100% biologische ingrediënten. Hierdoor mag het Eko-keurmerk worden gevoerd. Naast de Wispe bierglazen en Wispe bierviltjes wordt het bier nu ook geleverd op fust. Spijslokaal Rubens in Weesp gebruikt het bier zelfs voor een typisch Weesper stoofpotje.

Een volgende uitdaging voor de broers is om een geschikte partner te vinden die Wispe wil gaan distribueren. Remko Vellenga laat weten: "We merken dat steeds meer afnemers uit verschillende regio's ons benaderen. De uitdaging is dan ook om Wispe geografisch breder op de kaart te zetten en dit lukt alleen in samenwerking met een geschikte distributeur."

Bron: Echo, 26-06-10

Publicatiedatum: