Eerste jaar succesvol voor Wispe bier
Op 3 juli 2009 werd Wispe met een feest aan de Vecht in Weesp geïntroduceerd. Het eerste brouwsel van 1000 liter was binnen korte tijd uitverkocht en ook de volgende 1000 liter ging er in een rap tempo doorheen. Na enkele maanden besloten de broers het afzetgebied verder te vergroten naar omringende plaatsen. In Amsterdam wordt het bier sinds begin dit jaar verkocht bij onder andere Mitra slijterijen en verschillende horecagelegenheden. Ook restaurant Fifteen van de populaire tv-kok Jamie Oliver gaat binnenkort het Weesper bier schenken.
Het afgelopen jaar zijn meer dan 20.000 flessen de toonbank over gegaan. De broers zijn van plan Wispe uit te laten groeien tot een kwalitatief en volwassen merk. Sinds eind 2009 wordt het bier gebrouwen met uitsluitend 100% biologische ingrediënten. Hierdoor mag het Eko-keurmerk worden gevoerd. Naast de Wispe bierglazen en Wispe bierviltjes wordt het bier nu ook geleverd op fust. Spijslokaal Rubens in Weesp gebruikt het bier zelfs voor een typisch Weesper stoofpotje.
Een volgende uitdaging voor de broers is om een geschikte partner te vinden die Wispe wil gaan distribueren. Remko Vellenga laat weten: "We merken dat steeds meer afnemers uit verschillende regio's ons benaderen. De uitdaging is dan ook om Wispe geografisch breder op de kaart te zetten en dit lukt alleen in samenwerking met een geschikte distributeur."
Bron: Echo, 26-06-10
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-28 Gerrit-Jan Roza 45 jaar
- 2023-03-24 Uit de oude doos: Renno van Dijk van Berrico
- 2023-03-24 Na 10 jaar geeft Leen Laenens de fakkel als Velt-voorzitter door aan Paul Ongenaert
- 2023-03-24 ZO Schoon winnaar DS Smith Duurzaamheid Award
- 2023-03-23 ABZ De Samenwerking sluit bewogen jaar naar volle tevredenheid af
- 2023-03-23 Lies Goezinne volgt Marc Estourgie op als Managing Director Benelux van Holland & Barrett
- 2023-03-22 Biologische tuinbouwbedrijven met bijzondere toegevoegde waarde
- 2023-03-17 12,5 jaar Biojournaal - terugblik op de eerste publicatieweek
- 2023-03-17 BD-Totaal bestaat vandaag 30 jaar
- 2023-03-17 Koninklijke Paardekooper Group benoemt nieuwe CEO
- 2023-03-17 Jan Derck van Karnebeek is nieuwe CEO van FrieslandCampina
- 2023-03-16 Nenco Food Group neemt Glutenvrij Reform Le Poole over
- 2023-03-16 Nieuwe bio-winkel, lichte ontmoetingsplek
- 2023-03-15 ACM in jaarverslag: "Markten werken niet vanzelf goed"
- 2023-03-15 BDV kiest Johann Tappeiner als nieuw erebestuurslid
- 2023-03-15 Bas Rüter van Rabobank naar Stichting Landschap Noord-Holland
- 2023-03-15 Oogst haalt ruim 50.000 euro op tijdens tweede succesvolle crowdfunding
- 2023-03-14 Minister Adema bezoekt Enza Zaden en maakt kennis met groenteveredelingssector
- 2023-03-14 Land van Ons-oprichter Franke Remerie neemt time-out, Janneke Hoekstra pakt over
- 2023-03-14 Uitbreiding distributiecentrum Bergfood