Abonneren
Vacatures
Biologische voedselsector snelst groeiende bedrijfstak in Australië
De Australische vraag naar 'groen voedsel' zal naar verwachting het snelst groeien. De Australische onderzoeksgroep IBISWorld heeft voorspeld dat de biologische landbouwsector meer dan enige andere bedrijfstak zal gaan groeien, gedreven door een groeiende vraag naar duurzame voeding bij consumenten.
De verwachting is dat de omzet het komende jaar met 15,1 procent zal toenemen (tot juni 2011). Bijna het dubbele van de daarna het snelst groeiende industrie - de online informatiediensten. Die zal naar verwachting slechts met 8,7 procent groeien. Het is volgens de manager van de onderzoeksgroep, Robert Bryant, erg lucratief om mee te delen in het succes. Dit is bijvoorbeeld te zien aan Coles supermarkten, die hun eigen biologische merk gelanceerd hebben.
Ook de online verkoop van biologische voedinsmiddelen wordt steeds belangrijker in Australië. En wat ook meewerkt is dat de motieven van de klanten om biologische voeding aan te schaffen continu diversifieren. Zo wordt bijvoorbeeld de transparantie achter de voedselproductie steeds belangrijker. De grote leveranciers houden ook steeds meer rekening met de wensen van de consument. Zo verkopen McDonald's en Unilever bijvoorbeeld ecologisch duurzame koffie en thee.
IBISWorld verwacht dat de omzet van de biologische sector naar 0,45 miljard dollar per jaar zal groeien, en de werkgelegenheid stijgt in dezelfde periode waarschijnlijk met 3 procent.
22-06-10
De verwachting is dat de omzet het komende jaar met 15,1 procent zal toenemen (tot juni 2011). Bijna het dubbele van de daarna het snelst groeiende industrie - de online informatiediensten. Die zal naar verwachting slechts met 8,7 procent groeien. Het is volgens de manager van de onderzoeksgroep, Robert Bryant, erg lucratief om mee te delen in het succes. Dit is bijvoorbeeld te zien aan Coles supermarkten, die hun eigen biologische merk gelanceerd hebben.
Ook de online verkoop van biologische voedinsmiddelen wordt steeds belangrijker in Australië. En wat ook meewerkt is dat de motieven van de klanten om biologische voeding aan te schaffen continu diversifieren. Zo wordt bijvoorbeeld de transparantie achter de voedselproductie steeds belangrijker. De grote leveranciers houden ook steeds meer rekening met de wensen van de consument. Zo verkopen McDonald's en Unilever bijvoorbeeld ecologisch duurzame koffie en thee.
IBISWorld verwacht dat de omzet van de biologische sector naar 0,45 miljard dollar per jaar zal groeien, en de werkgelegenheid stijgt in dezelfde periode waarschijnlijk met 3 procent.
22-06-10
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-29 "Het bio-logo is meer dan een vierkante centimeter op de verpakking"
- 2023-09-21 Rose & Vanilla sluit crowdfunding maximaal succesvol af met 300.000 euro
- 2023-09-20 Nieuw: sojameel van biologische sojabonen
- 2023-09-08 "Het geeft een kick als je ziet dat van jouw graan brood gebakken wordt"
- 2023-08-09 "We willen de Surinaamse keuken ook beschikbaar maken voor de consument die biologisch eet"
- 2023-08-07 Veiligheidswaarschuwing SlooOW Rustieke Meergranen Baguette
- 2023-07-13 Le Pain Quotidien introduceert 'cannabisbrood'
- 2023-07-06 Het Graanschap wil graan weer op de kaart zetten bij boeren en bakkers
- 2023-06-27 Excursie proefveld biologische baktarwe: donderdagavond 6 juli in Kloosterburen
- 2023-06-21 "Deze sociale en biologische crackers komen recht uit het hart"
- 2023-06-14 Biologische rogge in het zonnetje gezet
- 2023-06-06 'Liefde voor het klimaat' bezoekt bio-boerin Willy van Buuren
- 2023-06-01 Biologische Stadsbakkerij Broodt bestaat 10 jaar
- 2023-05-30 Goede prijzen voor biologische graanpool 2022
- 2023-04-11 Wat is de kwaliteit van leven bij coeliakie?
- 2023-03-27 Nieuw: Spelt Amandelstaafjes en Haverkoekjes Hazelnoot Cacao
- 2023-03-16 "We hebben hier de voorbije weken al veel talenten zien ontluiken"
- 2023-03-14 Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
- 2023-03-09 "Onze ambitie is om ieder jaar minder afval te produceren"
- 2023-03-07 Ontstaat in Rhijnauwen hét brood van de toekomst?