Boodschappen doen is voor de meeste Nederlanders een min of meer vaste routine. Het aantal bezoeken is zelfs toegenomen. Vorig jaar werd de supermarkt nog 2,6 keer per week bezocht, nu komt de gemiddelde Nederlander wekelijks 2,8 keer in een super.
Uit onderzoek van EFMI Business School blijkt dat meer dan de helft (52 procent) van de boodschappers drie keer of vaker een supermarkt bezoekt. Vorig jaar was dit nog 44 procent. De groep zogenaamde 'one-stop-shoppers', die slechts eenmaal per week naar de supermarkt gaat is kleiner geworden. Was dit percentage vorig jaar nog 21 procent, nu is het geslonken naar 17 procent.
Een gemiddelde Nederlandse boodschapper bezoekt dus 2,8 keer per week een supermarkt. Dat betekent dat Nederlanders op jaarbasis heel wat uren in de supermarkt doorbrengen, ongeveer 140 uur zelfs.
Bron: Uwsupermarkt.nl, 21-06-10
Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid
- Sales Manager / Trader
- In- Verkoper Tuinplanten
- Aardbei-veredelaar
- Inkoper / Verkoper BIO groente en fruit
- New business manager
- Internationale Senior Retail Account Manager
- Mango trader
- Commercieel medewerker binnendienst
- Vestigingsmanager / Arbeidsmanager
Nederlander wekelijks 2,8 keer in supermarkt
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken
- 2023-08-22 Crisp gaat in België in het rood