Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlander wekelijks 2,8 keer in supermarkt

Boodschappen doen is voor de meeste Nederlanders een min of meer vaste routine. Het aantal bezoeken is zelfs toegenomen. Vorig jaar werd de supermarkt nog 2,6 keer per week bezocht, nu komt de gemiddelde Nederlander wekelijks 2,8 keer in een super.

Uit onderzoek van EFMI Business School blijkt dat meer dan de helft (52 procent) van de boodschappers drie keer of vaker een supermarkt bezoekt. Vorig jaar was dit nog 44 procent. De groep zogenaamde 'one-stop-shoppers', die slechts eenmaal per week naar de supermarkt gaat is kleiner geworden. Was dit percentage vorig jaar nog 21 procent, nu is het geslonken naar 17 procent.

Een gemiddelde Nederlandse boodschapper bezoekt dus 2,8 keer per week een supermarkt. Dat betekent dat Nederlanders op jaarbasis heel wat uren in de supermarkt doorbrengen, ongeveer 140 uur zelfs.

Bron: Uwsupermarkt.nl, 21-06-10
Publicatiedatum: