Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zet onder meer in op biologisch

Plus gaat niet mee in prijsgeweld

Plus wil ook in de huidige economische tijden waarin consumenten meer op prijs letten niet toegeven aan louter prijsgeweld. In de nieuwe formule, waarvan er naast Boxtel deze week nog drie openen, ligt het accent vooral op andere zaken dan prijs. "Ik strijd tegen de verschraling."

Dat zegt algemeen directeur Jan Ferweda van Sperwer tegenover De Financiële Telegraaf dinsdag. Bij een bezoek aan de nieuwe winkelformule van Plus in Boxtel wijst de topman op een aantal zaken. "We bieden streekproducten aan, onder de naam Gijs. Verder zetten we in op biologisch en Fair Trade en willen we de beste zijn met vers. Verder staan we bekend om de wijn en willen we lokaal een belangrijke rol spelen."

Opvallend is dat veel kernpunten van Plus zich in het duurdere segment bevinden, terwijl de consument door het economische klimaat alweer een paar jaar vooral op zoek is naar koopjes, stelt DFT. Toch wil PLUS ook aan die vraag voldoen, zegt Ferweda: "Wij zijn geen idealisten. Wij hebben ook het zogeheten Bespaarvarken geïntroduceerd en een tijdje terug de prijzen van duizend artikelen verlaagd. Prijs hoort erbij, maar ik strijd wel tegen de verschraling."

Bron: Levensmiddelenkrant, 15-06-10
Publicatiedatum: