Plus gaat niet mee in prijsgeweld
Dat zegt algemeen directeur Jan Ferweda van Sperwer tegenover De Financiële Telegraaf dinsdag. Bij een bezoek aan de nieuwe winkelformule van Plus in Boxtel wijst de topman op een aantal zaken. "We bieden streekproducten aan, onder de naam Gijs. Verder zetten we in op biologisch en Fair Trade en willen we de beste zijn met vers. Verder staan we bekend om de wijn en willen we lokaal een belangrijke rol spelen."
Opvallend is dat veel kernpunten van Plus zich in het duurdere segment bevinden, terwijl de consument door het economische klimaat alweer een paar jaar vooral op zoek is naar koopjes, stelt DFT. Toch wil PLUS ook aan die vraag voldoen, zegt Ferweda: "Wij zijn geen idealisten. Wij hebben ook het zogeheten Bespaarvarken geïntroduceerd en een tijdje terug de prijzen van duizend artikelen verlaagd. Prijs hoort erbij, maar ik strijd wel tegen de verschraling."
Bron: Levensmiddelenkrant, 15-06-10