
Abonneren
Vacatures
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
In samenwerking met Zuid- Afrikaanse Nature & More telers
Eosta lanceert de ‘Make us Champions Too!’ campagne
Volgens Annemarie van Emerald Acres biedt het WK een prachtig podium. "Tijdens het WK is de aandacht van de hele wereld gevestigd op Zuid-Afrika. Dit is voor ons een uitgelezen kans om iedereen op de hoogte te brengen van de uitdagingen en problemen waar dit land dagelijks mee worstelt. Daarnaast kunnen wij laten zien dat wij onze verantwoordelijkheid nemen."
De drie Zuid Afrikaanse citrustelers hebben ieder een project uitgekozen dat gekoppeld is aan hun bedrijf. Zoals zo veel Zuid-Afrikanen zijn de medewerkers van Groenheuwel gek op voetbal. Het bedrijf telt inmiddels vier teams die het allen zeer goed doen in de lokale competitie. Inmiddels is er op de farm een prachtig veld aangelegd en daar omheen komt nog een heg en ook wordt er een klein clubhuis gebouwd. Een deel van het campagnegeld zal hier aan worden besteed. Een ander deel zal gaan naar een speciale "buitenkeuken" waar de medewerkers samen komen en hun eten klaarmaken. Bij Emerald Acres en Sunvalley zullen de opbrengsten van campagne naar huisvesting voor de medewerkers gaan. Er worden nieuwe huizen gebouwd en bestaande huizen worden structureel gerenoveerd.
Het principe van de 'Make us Champions Too!' campagne is heel simpel. Voor iedere kg "campagne fruit" gaat minimaal € 0,01 naar een van de drie projecten. Volgens Pieter de Keizer, inkoper bij Eosta is dit een unieke kans. "Wij zijn er trots op dat wij middels deze campagne direct de medewerkers op de farms kunnen ondersteunen, daarnaast is het een mooie manier om het prachtige biologische fruit uit Zuid Afrika te promoten."
Op een speciale webpage (code 525 op natureandmore.com) wordt bij gehouden hoeveel geld er voor de projecten verworven is. De campagne beperkt zich niet allen tot de WK, ook als de laatste fans het land hebben verlaten zal Eosta en de telers deze campagne voortzetten.
Voor meer informatie zie: www.eosta.com en www.natureandmore.com (code 525)
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 Siciliaanse citroenenteler maakt stap naar biologisch-dynamisch
- 2023-03-23 100.000 kilo bio-aardappelen en -wortelen voor Voedselbank
- 2023-03-22 "Ook het tweede kwartaal zal de gembermarkt uitdagend zijn"
- 2023-03-22 Oostenrijk: De keerzijde van de biologische groei
- 2023-03-22 Zwitserland: Sterke prijsdaling voor bio selderij; clementines en mandarijnen stijgen
- 2023-03-22 "We verwachten veel toekomst in bio"
- 2023-03-22 Productief biologisch herbebossingsproject in Ecuador
- 2023-03-20 "Biologische vijgen hebben van begin af aan de belangstelling van onze klanten gewekt"
- 2023-03-17 "Macadamianoten van ruim 7.000 kleine bio-telers"
- 2023-03-17 Waarom biologisch? Vragen van telers en consumenten
- 2023-03-16 "SwingBio blijft aan terrein winnen op krimpende markt"
- 2023-03-16 Flinke prijsstijgingen bio-AGF in VS
- 2023-03-15 Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- 2023-03-15 Bio-vegan boer Joost van Strien in 5 Dagen op NPO Radio 1
- 2023-03-13 Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- 2023-03-13 Helft wereldbevolking kan leven van voedsel uit eigen land
- 2023-03-10 "Biologische aardappel tegen een betaalbare prijs"
- 2023-03-10 "Candine Bio eerste biologische appel op Marokkaanse markt"
- 2023-03-09 Duitse jongerenorganisaties pleiten voor ggo-vrije landbouw
- 2023-03-09 Hoe nieuwe veredelingstechnieken ten goede kunnen komen aan de biologische sector