Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
In samenwerking met Zuid- Afrikaanse Nature & More telers

Eosta lanceert de ‘Make us Champions Too!’ campagne

In samenwerking met de Nature & More telers Emerald Acres, Groenheuwel en Sun Valley, lanceert Eosta de "Make us Champions Too!" campagne. Door de verkoop van biologische sinaasappels en grapefruits wordt een drietal sociale projecten op de farms ondersteund.

Volgens Annemarie van Emerald Acres biedt het WK een prachtig podium. "Tijdens het WK is de aandacht van de hele wereld gevestigd op Zuid-Afrika. Dit is voor ons een uitgelezen kans om iedereen op de hoogte te brengen van de uitdagingen en problemen waar dit land dagelijks mee worstelt. Daarnaast kunnen wij laten zien dat wij onze verantwoordelijkheid nemen."



De drie Zuid Afrikaanse citrustelers hebben ieder een project uitgekozen dat gekoppeld is aan hun bedrijf. Zoals zo veel Zuid-Afrikanen zijn de medewerkers van Groenheuwel gek op voetbal. Het bedrijf telt inmiddels vier teams die het allen zeer goed doen in de lokale competitie. Inmiddels is er op de farm een prachtig veld aangelegd en daar omheen komt nog een heg en ook wordt er een klein clubhuis gebouwd. Een deel van het campagnegeld zal hier aan worden besteed. Een ander deel zal gaan naar een speciale "buitenkeuken" waar de medewerkers samen komen en hun eten klaarmaken. Bij Emerald Acres en Sunvalley zullen de opbrengsten van campagne naar huisvesting voor de medewerkers gaan. Er worden nieuwe huizen gebouwd en bestaande huizen worden structureel gerenoveerd.

Het principe van de 'Make us Champions Too!' campagne is heel simpel. Voor iedere kg "campagne fruit" gaat minimaal € 0,01 naar een van de drie projecten. Volgens Pieter de Keizer, inkoper bij Eosta is dit een unieke kans. "Wij zijn er trots op dat wij middels deze campagne direct de medewerkers op de farms kunnen ondersteunen, daarnaast is het een mooie manier om het prachtige biologische fruit uit Zuid Afrika te promoten."

Op een speciale webpage (code 525 op natureandmore.com) wordt bij gehouden hoeveel geld er voor de projecten verworven is. De campagne beperkt zich niet allen tot de WK, ook als de laatste fans het land hebben verlaten zal Eosta en de telers deze campagne voortzetten.

Voor meer informatie zie: www.eosta.com en www.natureandmore.com (code 525) 
Publicatiedatum: