Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lekker naar de boer! trekt 80.000 bezoekers

Dit weekend hebben circa 80.000 mensen de open dagen van de biologische boeren en tuinders bezocht. Lekker naar de Boer! is door Biologica voor het veertiende jaar georganiseerd.

Verspreid over het hele land stonden boeren en tuinders klaar om bezoekers hun bedrijf te laten zien. Er waren fietstochten, rondleidingen en proeverijen met kaas, sap, wijn, zuivel, vlees en fruit. Sommige bedrijven hadden workshops georganiseerd voor volwassenen en kinderen, en er waren zelfs complete boerenmarkten. Bij twaalf geselecteerde bedrijven, in elke provincie één, werd extra groot uitgepakt met onder andere mini-restaurants en muziekoptredens.

Loes van Loenen, projectleider bij Biologica: "De bezoekersaantallen laten zien dat er veel belangstelling is voor de manier waarop biologische boeren en tuinders werken. Met het jaarlijkse Lekker naar de Boer-weekend kunnen mensen zelf gaan kijken wat bio zo bijzonder maakt. Je gaat als consument wat meer nadenken over je dagelijks voedsel en dat ook waarderen. Niet in de laatste plaats door de creativiteit van de boer die het samen met de natuur moet zien op te lossen. Als consument eenmaal met zo'n vrolijk scharrelend biggetje in je armen staan, werkt beter dan de beste reclamecampagne."

Biologische producenten en verkoopkanalen als supermarkten, speciaalzaken en cateraars, hebben actief aan de open dagen meegewerkt door met speciale aanbiedingen te komen of het weekend bij hun klanten onder de aandacht te brengen.

Lekker naar de boer! 2010 is georganiseerd door Biologica in samenwerking met de Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw.

Bron: Biologica, 13-06-10

Publicatiedatum: