
Abonneren
Vacatures
- Creatieve Brand & Content Manager
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Actie 'win Weekendje Pieperpad' met Bio-aardappelen succesvol
Het Pieperpad is een likkebaardend lekkere fietsroute van het Friese Lauwersmeer tot het Zeeuwse Heikant, vlak bij de Belgische grens. Het Pieperpad is een initiatief van Greenpeace en Biologica. De fietsroute voert langs vele biologische boerderijen, tal van terrasjes en mooie Bed & Breakfasts.
De actie werd gecommuniceerd via aantrekkelijke stickers op de biologische aardappelzakken. Deze sticker wees de consument op de website www.proefdeaandacht.nl. Op deze site konden de deelnemers een slagzin afmaken en insturen naar de NAO.
De beste 15 slagzinnen zijn inmiddels gekozen. De uitreiking van de cheques ter waarde van 250 euro vindt plaats in samenwerking met de betreffende locale supermarkten waar de winnaars hun aardappels hebben gekocht. De cheques zijn te besteden bij Bed & Breakfasts gelegen aan het Pieperpad.
De supermarkten waren heel enthousiast over de animo onder de deelnemers. De landelijke hoofdprijs reikte NAO directeur René van Diepen vandaag (donderdag 3 juni 2010) uit in een filiaal van Albert Heijn XL in Heerhugowaard. De winnares is mevrouw P. Eiselin uit Heerhugowaard. Zij koopt al jarenlang naar tevredenheid biologische aardappelen.
De werkgroep biologische aardappels van de NAO bestaat uit de bedrijven Agrico, A.C. Loogman en Zn. BV, Greydanus, Leo de Kock en Zn. BV, Schaap Holland BV en Landjuweel BV. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw ondersteunt de actie.
De heer Van Diepen reikt aan mevrouw Eiselin de cheque ter waarde van 250 euro uit. Van links naar rechts: mw. W. Adams (assistent supermarktmanager AH XL Heerhugowaard), dhr. R. van Diepen (directeur NAO), dhr. A. Zeelenberg (ketenmanager Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw). Zittend: mw. M. Werring (marketing manager Leo de Kock).
09-06-10
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-28 Libelle Legt Uit: wat is duurzamer, een biologische komkommer in plastic of een niet-biologische komkommer zonder?
- 2023-03-28 De aardappel als casus onderzocht in de afschaffing van btw op groenten en fruit
- 2023-03-24 Siciliaanse citroenenteler maakt stap naar biologisch-dynamisch
- 2023-03-23 100.000 kilo bio-aardappelen en -wortelen voor Voedselbank
- 2023-03-22 "Ook het tweede kwartaal zal de gembermarkt uitdagend zijn"
- 2023-03-22 Oostenrijk: De keerzijde van de biologische groei
- 2023-03-22 Zwitserland: Sterke prijsdaling voor bio selderij; clementines en mandarijnen stijgen
- 2023-03-22 "We verwachten veel toekomst in bio"
- 2023-03-22 Productief biologisch herbebossingsproject in Ecuador
- 2023-03-20 "Biologische vijgen hebben van begin af aan de belangstelling van onze klanten gewekt"
- 2023-03-17 "Macadamianoten van ruim 7.000 kleine bio-telers"
- 2023-03-17 Waarom biologisch? Vragen van telers en consumenten
- 2023-03-16 "SwingBio blijft aan terrein winnen op krimpende markt"
- 2023-03-16 Flinke prijsstijgingen bio-AGF in VS
- 2023-03-15 Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- 2023-03-15 Bio-vegan boer Joost van Strien in 5 Dagen op NPO Radio 1
- 2023-03-13 Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- 2023-03-13 Helft wereldbevolking kan leven van voedsel uit eigen land
- 2023-03-10 "Biologische aardappel tegen een betaalbare prijs"
- 2023-03-10 "Candine Bio eerste biologische appel op Marokkaanse markt"