De actie 'win een Weekendje Pieperpad' van de werkgroep Biologische Aardappelen van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) heeft meer dan duizend inzendingen van consumenten opgeleverd. De succesvolle marketingactie is gehouden in de maand maart in diverse supermarkten en natuurwinkels verspreid over het land. De actie is bedoeld om biologische aardappelen bij het publiek extra onder de aandacht te brengen.
Het Pieperpad is een likkebaardend lekkere fietsroute van het Friese Lauwersmeer tot het Zeeuwse Heikant, vlak bij de Belgische grens. Het Pieperpad is een initiatief van Greenpeace en Biologica. De fietsroute voert langs vele biologische boerderijen, tal van terrasjes en mooie Bed & Breakfasts.
De actie werd gecommuniceerd via aantrekkelijke stickers op de biologische aardappelzakken. Deze sticker wees de consument op de website www.proefdeaandacht.nl. Op deze site konden de deelnemers een slagzin afmaken en insturen naar de NAO.
De beste 15 slagzinnen zijn inmiddels gekozen. De uitreiking van de cheques ter waarde van 250 euro vindt plaats in samenwerking met de betreffende locale supermarkten waar de winnaars hun aardappels hebben gekocht. De cheques zijn te besteden bij Bed & Breakfasts gelegen aan het Pieperpad.
De supermarkten waren heel enthousiast over de animo onder de deelnemers. De landelijke hoofdprijs reikte NAO directeur René van Diepen vandaag (donderdag 3 juni 2010) uit in een filiaal van Albert Heijn XL in Heerhugowaard. De winnares is mevrouw P. Eiselin uit Heerhugowaard. Zij koopt al jarenlang naar tevredenheid biologische aardappelen.
De werkgroep biologische aardappels van de NAO bestaat uit de bedrijven Agrico, A.C. Loogman en Zn. BV, Greydanus, Leo de Kock en Zn. BV, Schaap Holland BV en Landjuweel BV. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw ondersteunt de actie.
De heer Van Diepen reikt aan mevrouw Eiselin de cheque ter waarde van 250 euro uit. Van links naar rechts: mw. W. Adams (assistent supermarktmanager AH XL Heerhugowaard), dhr. R. van Diepen (directeur NAO), dhr. A. Zeelenberg (ketenmanager Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw). Zittend: mw. M. Werring (marketing manager Leo de Kock).
09-06-10
Abonneren
Vacatures
Actie 'win Weekendje Pieperpad' met Bio-aardappelen succesvol
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Moestuinconcept onder glas groeit: bio-tomatenkwekerij omgebouwd
- 2023-09-22 "1 op de 4 mensen die gezond eet, verpest het met verkeerde tussendoortjes"
- 2023-09-22 Vraag naar biologische Libanese appelen en noten hoger dan aanbod
- 2023-09-21 Draag een boer aan voor de Gouden Leeuwerik 2023
- 2023-09-20 "Consument selectiever in kopen gesneden groenten en fruit"
- 2023-09-20 "Er is in Vlaanderen zeker nog potentieel voor duurzame en biologische foodboxen"
- 2023-09-20 Nieuwe versie eliminatiescenario ToBRFV in biologische teelt
- 2023-09-19 "Osteen mango’s zijn bijna op"
- 2023-09-19 "Bijna elk Oekraïens gezin op het platteland heeft wel enkele Juglans Regia bomen in de tuin staan"
- 2023-09-18 "Zonnepanelen op waterbassin is zinnig gebruik van de ruimte"
- 2023-09-18 Ruim 1 op de 3 Nederlandse volwassenen wil gezonder eten
- 2023-09-18 Ekovrienden mogen een kijkje nemen in de boomgaard van Maaike Bischot
- 2023-09-15 Petitie 'Red de Nederlandse appel' gestart
- 2023-09-15 "Biologisch loont, maar afzet is grootste uitdaging"
- 2023-09-15 "Geen overvloed, maar tekort aan blauwe bessen"
- 2023-09-15 Nieuwe lijn vers gesneden kruiden onder Vitalicious BIO-Organic label
- 2023-09-14 Dit zijn de highlights van de Open Field Demo Organic
- 2023-09-14 Bijzondere temperatuurschommelingen vragen om meer flexibiliteit binnen de keten
- 2023-09-14 "Vanaf 1 oktober gaat het eerste halffabricaat van halve en blokjes Hokkaido wintersquash-pompoen met schil de deur uit"
- 2023-09-13 "Snijderijen en horecagroothandels pakken Violetti goed op, alleen Nederlandse retail hapt nog niet toe"