In 2009 zijn wereldwijd opnieuw meer kledingstukken en textielproducten van biologisch katoen verkocht. De Amerikaanse non-profit organisatie Organic Exchange heeft bekend gemaakt dat afgelopen jaar voor 4,3 miljard dollar aan producten van bio-katoen is verkocht, een stijging van 35 procent ten opzichte van 2008.
Organic Exchange heeft tevens een top-12 onthuld met retailers en merken die de meeste producten van biologisch katoen verkopen. Daarin staan - net als vorig jaar - onder meer C&A, Walmart, Nike en Coop. Nieuwe namen zijn Levi Strauss & Co. en Adidas.
De organisatie verwacht dat de markt voor bio-katoen het komende jaar opnieuw zal groeien tot een waarde van 6 miljard dollar in 2011.
Bron: FashionUnited, 25-05-10

Abonneren
Vacatures
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
- Teeltspecialist
- Crop Manager Vollegrond Noord-Frankrijk
- Transportplanners Export
Top 5 - gisteren
- Kleurrijke spaaractie om de bloemetjes buiten te zetten
- Oeroude fruitsoorten verwerkt in nieuw multi-toepasbaar drankje
- Melkveehouders plantten 20.000 bomen voor gezonde koeien, biodiversiteit en klimaat
- Nieuwe eigendoms- en pachtvormen voor landbouwgrond: Een stimulans voor een meer grondgebonden melkveehouderij?
- Cum Laude Awards: 1 keer goud en 2 keer zilver voor Raw Milk Company
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk
- 2023-02-24 Aantal biologische katoentelers in India neemt toe
- 2023-02-24 "Samenleving moet opschuiven naar een meer circulaire economie"
- 2023-02-10 Franchiseketen lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
- 2023-02-01 Yumeko voorziet 400 Indiase gezinnen van een Fairtrade jaarinkomen
- 2022-12-12 Utrechtse ontwerpt kleding voor lange vrouwen
- 2022-12-07 Negen Duitse profclubs steunen biologische katoenteelt in India
- 2022-12-01 Koningin Máxima haalt oude jeans door shredder bij MUD Jeans
- 2022-11-28 D66 wil kledingindustrie radicaal hervormen: pleit voor Eco-score en hogere boetes voor greenwashing
- 2022-11-21 Inkoopprijs T-shirt lager dan winkelprijs brood
- 2022-11-17 Organic Cotton Accelerator lanceert opleidingspakket voor bio-katoentelers
- 2022-11-16 Superdry stapt over op biologisch katoen
- 2022-11-04 GOTS verhoogt eisen voor gecertificeerde egreneringsbedrijven
- 2022-11-01 74% van de Nederlanders maakt zich boos over de slechte kwaliteit van fast-fashionkleding
- 2022-10-28 Duurzame kledinglijn van TextielCraft en Loesje
- 2022-10-21 5 innovaties die denim duurzaam gaan maken
- 2022-10-19 Adidas lanceert het eerste (bijna) circulaire trainingspak gemaakt van afgedankte kleding
- 2022-10-14 Richtlijn voor kledingindustrie voor gebruik materialenindex in communicatie over duurzaamheidsclaims
- 2022-10-04 Rob van den Dool over meest vervuilende landbouwproduct
- 2022-09-21 Tien jaar veredelingswerk resulteert in introductie allereerste bio-katoenrassen in India