Klanten Ekoplaza sparen massaal voor Plastic Soup Foundation

Tijdens de LKKRDR campagne konden klanten van Ekoplaza sparen voor korting. Daarnaast waren zij ook in de gelegenheid hun volle spaarkaarten ter waarde van 5 euro te doneren aan de Plastic Soup Foundation. Klanten kozen veelvuldig voor de donatie.

Na de acht weken durende campagne, zijn alle spaarkaarten geteld. De spaarcampagne heeft tot een bedrag geleid van 15.735 euro. "Wij zijn trots op de maatschappelijke betrokkenheid van onze klanten. Een mooi bedrag waar wij erg blij mee zijn", aldus marketingmanager Hans van Mierlo. Hans heeft op woensdag 19 juli 2017 namens de klanten van Ekoplaza de cheque overhandigd aan de Plastic Soup Foundation. Eric Seleky namens Plastic Soup Foundation: "We zijn echt ontzettend blij met deze donatie. Het steunt onze missie om mensen bewust te maken van dit mondiale probleem. Maar vooral om maatregelen te treffen en te voorkomen dat plastic in het milieu, water en uiteindelijk in de zee terecht komt."


Hans van Mierlo, marketing manager van Ekoplaza overhandigd namens de klanten van Ekoplaza de cheque aan Eric Seleky van de Plastic Soup Foundation.

Plastic Soup Foundation

De oceanen beslaan 72 procent van het aardoppervlak en zijn onze voornaamste zuurstofleveranciers en voedselbronnen. In onze oceanen en zeeën drijft steeds meer plastic afval wat dit sterk bedreigt. Plastic breekt namelijk niet biologisch af, vergiftigt en komt op deze manier in de totale voedselketen terecht. Het afval komt van wat we op straat weggooien, visnetten die achterblijven, maar ook door het wassen van synthetische kleding of door je tanden te poetsen. Al deze verschillende soorten plastic vormen samen in de zeeën en oceanen de plasticsoep.

De Plastic Soup Foundation en haar Business Angels willen een halt toeroepen aan de toenemende verontreiniging van de oceanen en zeeën met plastics en actief voorkomen dat in de toekomst nog meer plastic in het milieu terechtkomt. Een Business Angel ondersteunt de Plastic Soup Foundation financieel en/of in natura en staan achter hun missie. Gezamenlijk communiceren de Plastic Soup Foundation en de Angels over activiteiten.

Plastic Soup Foundation en Ekoplaza

Ekoplaza en de Plastic Soup Foundation werken al langer samen om de toenemende verontreiniging van de oceanen en zeeën een halt toe te roepen. Onder de slogan 'we are NO part of the plastic soup' heeft Ekoplaza met advies van de Plastic Soup Foundation concrete stappen gezet.

Ekoplaza heeft al tijden geen plastic tassen meer, ook niet tegen betaling. Ter vervanging heeft de winkel een big shopper gemaakt van gerecyclede petflessen. Op deze big shopper zit 1 euro statiegeld, omdat gebleken is dat de tas dan niet eindigt als zwerfafval. Daarnaast zijn er strenge reststromen opgezet, is het grootste gedeelte van het huismerk omgezet naar biologisch afbreekbaar plastic, zijn hoezen voor rolcontainers ontwikkeld zodat winkels zonder onnodig plastic worden bevoorraad, is de complete broodafdeling plastic vrij en is de complete natuurlijke drogisterij afdeling vrij van microplastics. Plastic soep blijft de gezamenlijke focus houden.

Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl en www.plasticsoupfoundation.org

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven