Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Millennials blijken grote biologische consumenten

Uit onderzoek uitgevoerd door de Organic Trade Association is gebleken dat zogenoemde 'millennials', misschien wel de belangrijkste generatie wat betreft retail verkoop, veel biologische producten consumeren. Ongeveer 52% van de gezinshoofden die biologisch voedsel kopen zijn millennials in de leeftijdsgroep van 18 tot 34 jaar. Laura Batcha, CEO van de Organic Trade Association: "Dit is geweldig, we gaan een goede toekomst tegemoet."

Na de millennials komt de Generation X generatie (35-50 jaar) waarvan 35% van de gezinshoofden biologisch eten koopt. 14% van de gezinshoofden die biologisch voedsel koopt zijn babyboomers (51 tot 69 jaar). 



Batcha: "De millennium consumenten en gezinshoofden veranderen de voedselsector. Onze enquête toont aan dat millennium ouders biologische producten kiezen omdat ze zich bewust zijn van de voordelen hiervan, zij hechten er waarde aan om te weten hoe hun voedsel geproduceerd is. Voor hen is het belangrijk om een voedselsysteem te ondersteunen dat het milieu in stand houdt en voedt."

Het onderzoek richtte zich niet op de complete groep millennials, maar enkel op de gezinshoofden die de boodschappen doen. Uit het onderzoek is ook gebleken dat 54% van de millennials veel vertrouwen hebben in de biologische labels op voedsel, wat voor de sector erg belangrijk is. 

Het feit dat consumenten er steeds meer op vertrouwen dat de labels ook daadwerkelijk betekenen dat de producten geen genetisch gemodificeerde ingrediënten bevatten en niet van dieren komen die behandeld zijn met antibiotica, heeft te maken met het feit dat consumenten steeds meer kennis hebben over de betekenis van dergelijke labels. 77% van de Amerikaanse consumenten vinden dat ze veel kennis hebben over biologische eigenschappen. 

De OTA was bang dat de jongere millennial generatie de labels niet meer belangrijk vond, en dat het voor hen al uit de mode was. Uit de enquête bleek dat sommigen het wat ouderwets vinden, maar het overgrote deel vindt het nog steeds belangrijk, relevant en geloofwaardig. 

Dit goede nieuws komt nadat uit de resultaten van een onderzoek in mei bleek dat 2015 een recordjaar was wat betreft verkoopcijfers in de biologische sector. De totale verkoopwaarde in 2015 bedroeg €38,6 miljard, een toename van 11% vanaf €35,4 miljard in 2014.

bron: Agri Pulse
Publicatiedatum: