Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Yoghurt Barn opent nog twee vestigingen

Tholen - Wat begon met een idee tijdens een vakantie in Zuid-Spanje, bleek een schot in de roos. Drie jaar na de opening van de eerste Yoghurt Barn in Utrecht telt de keten inmiddels drie vestigingen en daar komen er nog twee bij. In december opent een filiaal op Amsterdam Centraal, een maand later kan men ook in Den Haag op de Plaats terecht bij de yoghurtbar.



Gemiddeld eet een Nederlander 38 liter yoghurt per jaar, daarmee staan we met stip op één. De Fransen zijn tweede op de ranglijst met 24 liter yoghurt per persoon. “We eten yoghurt ’s morgens bij het ontbijt of 's avonds als toetje, maar met yoghurt kun je zoveel meer”, vertelt Wouter Staal. Yoghurt voert dan ook de menukaart aan, in verschillende maten, soorten en met een lange lijst mogelijke toppings kunnen klanten hun eigen yoghurt samenstellen.

“Alle zuivel is biologisch, dat is een principekwestie omdat er dieren bij betrokken zijn”, legt Wouter uit. Voor de overige ingrediënten ligt de nadruk op vers, onder andere door de beperktere jaarrond beschikbaarheid van producten. “We hebben er wel over nagedacht om alles biologisch te doen, maar dat is extreem lastig als je met recepturen werkt die het hele jaar beschikbaar moeten zijn.” Frambozen en bessen zijn bijvoorbeeld niet beschikbaar, of worden van ver geïmporteerd. “Daarmee is het hele biologische argument teniet gedaan. Daarom is vers de graadmeter. Alle producten worden dagelijks vers geleverd en gesneden, de noten worden ook vers gebrand.”

De Yoghurt Barn is vooral in trek bij vrouwen. “Je ziet toch dat vrouwen meer buitenshuis elkaar ontmoeten en gezellige dingen doen. Daarnaast spreekt het gezondheidsaspect vrouwen ook meer aan. Maar we zien scholieren, studenten en zelfs hele gezinnen in de barns.” Voor de haastige reiziger op Amsterdam Centraal is het concept licht aangepast, met meer kant-en-klare yoghurt, to-go verpakkingen en minder zitplaatsen. “Maar de nadruk ligt nog wel op de beleving en vers.”

Het idee voor de Yoghurt Barn kreeg in november 2011 vaste vorm in de hoofde van Wouter en Esther. Tijdens een vakantie in Zuid-Spanje viel hen op dat er veel frozen yoghurt barretjes waren. Dat concept werd vertaald naar een Nederlandse context en in september 2012 opende de eerste Yoghurt Barn in Utrecht de deuren.

Meer informatie: www.yoghurtbarn.nl