Weleda en Natuurmonumenten creëren samen 100.000 m² bloemrijke natuur

Weleda Benelux en Natuurmonumenten zijn begin dit jaar officieel partners. Maandag 2 maart is de eerste gemeenschappelijke actie van start gegaan. Het doel: 100.000 m² bloemrijke natuur creëren.

1 product kopen = 1 m² natuur

Door bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve veeteelt zijn bloemrijke graslanden vrijwel uit het landschap verdwenen. Daarom draagt Weleda, producent van natuurcosmetica en geneesmiddelen, van 2 tot 22 maart 2015 voor elk verkocht product een bedrag af waarmee Natuurmonumenten 1 m² bloemenweide creëert.



Het streefdoel is om 100.000 m² bloemrijke natuur te scheppen. Dit doet Natuurmonumenten door gebieden aan te kopen en in te richten als bloemrijke natuur. Het gaat bijvoorbeeld om landbouwpercelen middenin een natuurgebied of percelen waarmee natuurgebieden met elkaar worden verbonden. Dit zijn cruciale schakels die bloemen, planten en dieren grotere overlevingskansen bieden.

Op weleda.nl/nederlandinbloei wordt via een teller bijgehouden hoeveel vierkante meter natuur kan worden gecreëerd.

Ook in eigen tuin

Daarnaast wil Weleda via diverse tips zoveel mogelijk mensen stimuleren om ook hun eigen tuin bloemrijk te maken. Deelnemers kunnen hun actie online delen, zodat ook deze vierkante meters kunnen worden meegenomen in de tellerstand. Maaike Stufkens, marketing manager Weleda Benelux: "Met deze dubbele actie willen we aantonen dat iedereen op zijn manier een steentje kan bijdragen om de natuur in Nederland te herstellen. Fondsen werven is een eerste logische stap, maar samen kunnen we nog zoveel meer doen."

Klik hier
voor meer informatie.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven