Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Er valt echt iets te beleven in deze winkel"

Fotoreportage EkoPlaza conceptstore Stadhouderskade

Tholen - Donderdag 27 november opende EkoPlaza haar conceptstore aan de Stadhouderskade 93 in Amsterdam. Biojournaal was woensdagavond bij de receptie aanwezig en maakte een uitgebreide fotoreportage waarmee u een goed beeld krijgt van het vernieuwde EkoPlaza-concept, waarin beleving voorop staat. De nieuwe stijl van EkoPlaza, met onder meer een nieuwe logo, komt in de winkel duidelijk naar voren.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.


Linksboven filiaalmanagers Floris de Vries en Bas Kamphuys. Rechtsboven het versplein. Linksonder zelf olijfolie proeven en tappen.

Tijdens de drukbezochte receptie nam Erik Does, directeur van Udea en EkoPlaza, even kort het woord. Hij sprak onder meer zijn dank uit naar het team: "Ik ben enorm trots op het team. Ze hebben een heel goede presentatie geleverd. Het begon met het aanhuren van dit pand. We wilden er iets bijzonders mee gaan doen, het moest meer worden dan alleen een winkel. Daarom zijn we wat verder gaan kijken en hebben we het voetje van de rem gehaald. Toen is het snel gegaan en zijn we onder meer een nieuw logo gaan ontwikkelen. Ook wilden we meer beleving in de winkel creëren. Het is belangrijk om de klanten uit te blijven dagen."

Winkelen bij EkoPlaza aan de Stadhouderskade wordt een hele beleving voor de klanten, met een groot versplein waar verse smoothies, sappen en salades gemaakt worden. Verderop in de winkel kan de klant zelf olijfolie tappen en een notenpasta maken. Ook is er een schoonheidssalon met producten van Dr Hauschka en Weleda. Erik: "Er valt echt iets te beleven in deze winkel. Zo kan de klant onder meer zelf notenpasta maken en olijfolie tappen. En we hebben op dit vlak nog volop andere ideeën."

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.



Erik gaf verder aan dat de ontwikkelingen in de retail steeds sneller gaan. "Daarin moeten we mee en het liefst iedereen een stap voor blijven. Daarom gaan we de webshop ook vernieuwen. Deze gaat in week 52 of week 1 online." EkoPlaza gaat de komende tijd een slag maken: Erik: "We willen in alle EkoPlaza's dit gevoel van beleving door gaan voeren. Met alle Ekoplaza's zullen we individueel in gesprek gaan in welk tempo en in hoeverre we de vernieuwingen gaan doorvoeren." Ook schonk hij nog even aandacht aan het feit dat in deze nieuwe conceptstore enkel 100% biologische producten te vinden zijn. "Deze keuze heeft wel wat consequenties voor het assortiment, maar we vinden het belangrijk om een duidelijke lijn te trekken, daardoor hoeven we ons nergens voor te schamen."



Erik riep vervolgens modeontwerper Hans Ubbink naar voren. "Met onze ambassadeurs delen we een passie voor een gezonde, duurzame levensstijl. Daar lag dus eenvoudig de klik met Hans Ubbink." Hans presenteert in de conceptstore zijn ondergoedlijn voor mannen, gemaakt van GOTS-gecertificeerd katoen. Hans brak meteen het ijs: "Allereerst weet ik niks over het ondergoed van Erik. Ik ben zelf in 1994 voor het eerst aan de slag gegaan met bio-verantwoorde producten. Dit bleek nog iets te vroeg, de materialen waren toen nog niet zo 'confi'. Toen ik gevraagd werd om deze lijn te ontwerpen was ik meteen enthousiast. We beginnen bij mannenondergoed. "Het is zo erg als dit niet klopt. Daarom hebben we speciaal voor de vrouwen kleurgecoördineerde sokken voor bij het ondergoed gemaakt. Ik geloof heilig in deze nieuwe richting", waarna hij zich richtte op de vrouwen: "Ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben van mannen in leuk ondergoed."


Linksboven Hans Ubbink, rechts het versplein met o.a. de saladebar.

Daarna volgde een kort optreden van Stevie Ann, vriendin van 'Lieke is Vrij', het glutenvrije en biologische merk van Udea.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: www.udea.nl en www.ekoplaza.nl