Ook supermarkten en kleine ondernemers aangehaakt

"Bio10daagse heeft duidelijk meer aantrekkingskracht gekregen"

Tholen - De tweede Bio10daagse zit erop. Van 18 tot en met 27 september was er veel publiciteit voor biologisch, waren er evenementen en konden consumenten van acties en aanbiedingen profiteren. Jasper Vink, woordvoerder van Bionext, geeft aan dat de organisator met een goed gevoel terugkijkt op de Bio10daagse. "De Bio10daagse heeft duidelijk meer aantrekkingskracht gekregen. Er was meer animo voor deelname aan de campagne dan vorig jaar. Het daadwerkelijke bereik van de campagne gaan we nu bekijken", aldus Jasper.

Hij geeft aan dat er dit keer ook heel veel supermarkten aangehaakt zijn. "Daar zijn we ontzettend blij mee, aangezien dit vorig jaar minder goed lukte. Het belang van extra aandacht voor bio-producten tijdens de Bio10daagse lijkt nu dus ook tot de reguliere retail doorgedrongen te zijn. Ik kan me goed voorstellen dat veel supermarktondernemers het succes van de eerste editie even wilden afwachten. Nu zien we ze aanhaken en dat is uiteraard heel fijn."


Deze StoereVrouwen lieten op zaterdag 20 september voorbijgangers op de stadshuisbrug in Utrecht iets uit hun tas halen en inruilen voor een gratis biologisch product. Foto: Bionext.

Er waren onder meer biologische aanbiedingen bij Hoogvliet en Poiesz. "En Albert Heijn pakte uit met een paginagrote bio-advertentie in de Allerhande, onder het mom van 'Biologisch smaakt naar meer'. We hebben vanuit Bionext veel direct contact gelegd met de retailers, maar ook vanuit de sector hebben bedrijven actief gelobbyd richting de supermarkten."

Ook de natuurvoedingswinkeliers hebben niet stilgezeten. Zo waren er onder meer bij Estafette, Natuurwinkel en EkoPlaza allerlei acties en aanbiedingen. "En het viel ons in positieve zin op dat bij deze editie van de Bio10daagse meer kleine ondernemers aangehaakt zijn. Zo deden verschillende zelfstandige winkeliers mee en was er meer aandacht voor de Bio10daagse bij diverse webshops."

Tijdens de Bio10daagse werd ook het startschot gegeven voor de verkiezing favoriete bio-product en -winkel. "Deze zijn vliegend van start gegaan. Zo zijn er al meer dan 650 stemmen binnengekomen voor de favoriete bio-winkel en is er al zo'n 300 keer gestemd voor de bio-productverkiezing."


De spaarkaart.

Net als vorig jaar kunnen consumenten meedoen aan een spaar en win-actie. Dit kan door 10 biologische keurmerken uit de verpakking te knippen, ze op de spaarkaart te plakken en deze kaart op te sturen naar Bionext. De hoofdprijs is een kok aan huis, die biologisch gaat koken voor de winnaar en nog 5 vrienden. "De eerste volle spaarkaarten stromen inmiddels al binnen en de kaarten kunnen nog tot 15 oktober ingestuurd worden. Eind oktober maken we de winnaar bekend."


Het kookevenement van S.V. Gio. Foto: Bionext.

Jasper was zelf vorige week aanwezig bij het kookevenement van S.V. Gio, de sport- en leerclub van oud-topvoetballer Giovanni van Bronckhorst. Leerlingen in de leeftijd van 10 tot 12 jaar mochten zelf gerechten klaarmaken met biologische ingrediënten. "Het was erg leuk om hierbij aanwezig te zijn. Ik heb ook met een groepje gekookt en het mooie is dat je weet dat het de kinderen op deze manier echt bij zal blijven. Dit vergroot de kans dat ze later ook voor biologische producten zullen kiezen."

Klik hier voor meer informatie over de Bio10daagse.

Voor meer informatie:
 
Jasper Vink
Bionext
Laan van Vollenhove 3221
3706 AR Zeist
030 2339970
Vink@bionext.nl
www.bionext.nl
www.biologischlekkernatuurlijk.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven