Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nutto Frutto brengt geblancheerde walnoten op de markt

"Naked Walnut geeft andere smaakbeleving"

Tholen - Nutto Frutto heeft onlangs de zogenaamde 'Naked Walnut' - zoals deze intern wordt genoemd – op de markt gebracht. Je raadt het al, walnoten zonder vel, oftewel geblancheerde walnoten.

Area Sales Managers dhr. Ozturk en dhr. Bagci tijdens de expo in Malmö.

“Het blancheren van de walnoten geeft producenten de kans om een unieke smaakbeleving te realiseren bij het gebruik van walnoten bij het coaten, roasten of in een andere vorm. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van walnoten in kaasproducten. Het blancheren laat de ietwat bittere smaak die een walnoot heeft verdwijnen. Die bittere smaak komt namelijk door het vel van de walnoot.” Volgens sales manager Omer Bagci zijn al vele producenten enthousiast over deze ontwikkeling.


Rechts de zogenaamde 'Naked Walnut' afgebeeld naast de reguliere walnoten die op de markt zijn.

Het Nederlands bedrijf is al jaren actief in de walnotenbranche en heeft zowel biologische als conventionele walnoten in het assortiment. De walnoten zijn afkomstig uit Oekraïne. In een eigen productiebedrijf, dat is gecertificeerd conform ISO22000, worden de walnoten geproduceerd en verpakt om vervoerd te worden naar verschillende hoeken van Europa. De sales office is sinds 2016 te vinden in Rotterdam en heeft als doel om de partners in West-Europa beter van dienst te zijn. "Service is namelijk een van de belangrijkste pijlers binnen Nutto Frutto. Naast kwaliteit en smaak richten wij ons op de tevredenheid van onze partners." Naast de verkoop wordt veel tijd besteed aan het ontwikkelen van nieuwe producten, waarbij de ontwikkelingen in de markt nauwlettend in de gaten worden gehouden.


Algemeen directeur dhr. Yildiz in gezelschap met de Area Sales Executive dhr. Bagci vergezeld door een hostess.

Gecoate walnoten
Naast de ontwikkeling van de 'Naked Walnut' heeft Nutto Frutto een breed assortiment aan gecoate walnoten. “De walnoten worden gecoat in Nederland. Ook hier hebben we smaakcombinaties beschikbaar in biologisch en conventioneel. We werken samen met gerenommeerde partners in Nederland om een hoogwaardig product te verkrijgen.”

Enkele van de gecoate walnoten van Nutto Frutto

Beurzen
Om de producten bij het grote publiek onder de aandacht te brengen, is Nutto Frutto te vinden op menige beurs. SIAL in Parijs staat voor oktober op de agenda en ze zijn ook van plan om bij de Anuga aanwezig te zijn. Tijdens de Nordic Organic Fair in Malmö waren ze bijvoorbeeld van de partij. “In vergelijking met de SIAL een veel kleinere beurs, maar net zo interessant. Deze beurs gaf ons de mogelijkheid om ook op de Scandinavische markt in contact te komen met partners. Gedurende onze jaren in Nederland hebben we nauwe contacten gelegd met gerenommeerde bedrijven in West-Europa. Ook deze eerste contacten in Scandinavië zullen hopelijk resulteren in mooie partnerschappen.”

Voor meer informatie: www.nuttofrutto.com 

Publicatiedatum: