Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio-label activeert beloningscentrum in de hersenen

Duitse wetenschappers hebben onderzocht wat er met de hersenen gebeurt bij het zien van het bio-label. Uit het onderzoek blijkt dat het beloningscentrum (Belohnungszentrum) van de hersenen geactiveerd wordt. Het onderzoek is uitgevoerd op het 'Center for Economics and Neuroscience' van de Universiteit in Bonn.

Ze hebben onder meer onderzocht hoe bepaalde voedingsmiddelen de hersenen beïnvloeden, waardoor de geheime kracht van biologische producten aan het licht kwam.

De onderzoekers kwamen er namelijk achter dat door de aanblik van groenten en fruit met een eco-label een deel van het 'Belohnungssystems' sterker geactiveerd werd dan bij de aanblik van conventioneel geproduceerde voeding. De hersenen van de proefpersonen reageerden ook anders op een bio-drankje. En de proefpersonen bleken bereid om 40 procent meer te betalen voor de biologische variant. 
Publicatiedatum: