Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Interactief spel laat deelnemers kennismaken met biologisch 'monsterbedrijf'

'Chewing Monster' is een meeslepende en interactieve pop-up speelhal die is opgezet door Chewing Theory, een nieuw creatief merk dat zich richt op het leveren van een zintuiglijke ervaring, culturele communicatie en mens-machine interactie. Als eerste project van het merk onderzoekt 'Chewing Monster' de interculturele en intermedia communicatie tussen verschillende "soorten" in een na-menselijk tijdperk op een gefantaseerd 'biologisch monsterbedrijf'. Het moedermonster, genaamd Chewy, produceert cognitie verbeterende voeding uit de input van bezoekers, zoals gedigitaliseerd menselijk gedrag en emotionele data. De tentoonstelling brengt innovatieve ideeën samen uit de wereld van kunst, design, digitale programmering, gaming en voeding, en introduceert bezoekers in een fantasierijke wereld vol intens visueel en zintuiglijk plezier. 

Kauwen ('chewing') is de eerste stap in de menselijke spijsvertering, een intiem proces waarbij iets dat niet bij ons lichaam hoort door ons lijf wordt opgenomen. "Monster" komt van het Latijnse monstrum, dat 'raar en onnatuurlijk' betekent. De naam 'Chewing Monster' staat daarom voor het omarmen van het onbekende, een bekend onderwerp in de vorige werken van He Wei, de art director van de expositie. 

Het verhaal van de expositie is een weerspiegeling van een 'duurzaam agrarisch systeem', dat de landbouw met ecologisch toerisme combineert. De ruime van de hal is verdeeld is drie secties: een huisje, een eetzaal en een winkel.

In het 'huisje' kunnen bezoekers een interactieve teeltervaring opdoen door het moedermonster te aaien en activiteiten te ondernemen, zoals voeden, melken en borstelen. Iedere bezoeker wordt vervolgens gevraagd om een kaart te kiezen uit de galerijruimte, die een unieke formule bevat en waaruit aan het eind van het bezoek een babymonster zal worden 'geboren'.

De eetzaal biedt een authentieke en vermakelijke 'teler-tot-bord' ervaring waaraan bezoekers kunnen deelnemen. In het experimentele spel 'Lick It' kunnen bezoekers bijvoorbeeld een joystick in de vorm van een tong besturen om aan een ijsje te likken voordat het smelt. 

In de winkel kunnen bezoekers verschillende 'monster' producten kopen. Bovendien krijgen bezoekers hier, na voltooiing van alle spellen, een certificaat van de geboorte van een 'monsterbaby'. 

Door middel van het intieme proces van het kauwen wil 'Chewing Monster' een onconventioneel verhaal over een 'romance tussen verschillende soorten' (monsters en mensen) vertellen. Bovendien biedt het bezoekers een bijzondere zintuiglijke ervaring en bevestigt het de symbiose tussen de mensheid en de virtuele wereld. 

Bron: PR Newswire
Publicatiedatum: