Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Brood krijgt 30 uur de tijd om zich te ontwikkelen

"Biologisch brood kan ook echt lekker en betaalbaar zijn"

Tholen - In 2012 startte Albert Hendriks samen met Dirk van der Heul een moderne bake off bakkerij in Meppel: Pandriks Bake Off. Vanuit de visie dat brood vroeger veel lekkerder was, verdiepte Pandriks zich in het ambacht van authentiek brood bakken. Pandriks Bake Off ontwikkelde vervolgens een uniek concept voor puur en eerlijk brood met 100% natuurlijke grondstoffen, zonder E-nummers en gebakken op een stenen ovenvloer. "Dit unieke productieproces, dat van begin tot eind bijna 30 uur duurt, genereert het allerbeste bake-off brood wat er in Europa te koop is. Inmiddels distribueren wij onze producten in diverse Europese landen waaronder Nederland, België, Duitsland en Polen. Ons concept is om brood zoals vroeger te bakken, eerlijk en lekker", zo vertelt Sharon ten Berge, brandmanager bij Pandriks Bake Off.


Sharon ten Berge en Frank Cornelisse stonden met Pandriks op de horecava in Amsterdam afgelopen januari.

Sinds eind 2016 is de bakkerij eigenaar geworden van de Duitse Bio bakkerij BIO Breadness. "In onze eigen biologische fabriek worden onze bio-producten bereid, allemaal met 100% natuurlijke en biologische ingrediënten zonder kunstmatige toevoegingen en op steen gebakken. We merken dat de vraag naar biologisch brood steeds groter wordt, echter merken we dat de consument het lastig vindt om een lekker biologisch brood te vinden voor een betaalbare prijs. Dat is waar wij met ons biologisch brood op in kunnen spelen. Het is door het lange productie proces erg lekker en door de goede prijs ook toegankelijk", vertelt Frank Cornelissen, commercieel manager bij Pandriks Bake Off.



Ze maken met hun biologisch merk SlooOw grote stappen momenteel. "In een tijd dat alles snel moet, wordt zelfs veel brood dat in de supermarkt of bij de bakker ligt, snel gebakken. Met procesversnellers, conserveermiddelen, emulgatoren en allerlei andere onnodige toevoegingen komt dit de kwaliteit van het brood niet ten goede. Daar kunnen wij ook met onze 100% natuurlijk BIO SlooOw afbakbroodjes en baguettes voor thuis het verschil maken. Wij houden niet van snel, maar juist van brood dat weer naar brood smaakt. Brood dat de tijd krijgt om zichzelf te ontwikkelen, zo’n 30 uur, en zo ontstaat het beste en lekkerste brood met een krokant korstje. Daarnaast worden onze BIO SlooOw producten 'langer houdbaar' verpakt zodat de consument het op voorraad kan houden", vult Sharon aan.



Frank vervolgt: "In Nederland wordt z’n 1,8% van het brood biologisch gekocht en Duitsland is dit 8%: een groot verschil. Bij de Nederlanders is het vaak zo dat ze wel weten dat het gezonder en beter is, maar dat de veelal hogere prijs ze toch tegenhoudt." Maar zowel Frank als Sharon hebben er vertrouwen in dat de Nederlandse markt zeker nog wel harder zal gaan groeien.



Momenteel liggen de 100% natuurlijke BIO SlooOw producten onder andere bij de Jumbo, Coop, Boni en Emté supermarkten. "We zijn in gesprek met diverse groothandelaren om daar voet aan de grond te krijgen voor onze BIO bake off & SlooOw producten om onze distributie uit te breiden. In Duitsland liggen we al in de grote biologische schappen.
 
SlooOw biologisch afbakbrood is momenteel verkrijgbaar in vijf verschillende soorten en ligt pas sinds september 2017 in de schappen, maar we ontvangen hele enthousiaste en goede reacties. Mensen vinden het echt heel lekker. We willen ons de komende tijd nog meer gaan richten op het uitbouwen van het merk in Nederland en Duitsland. Om ons verhaal te kunnen vertellen, gaan we vooral inzetten op online media en instore acties. Niet iedere bakker kan zeggen dat hij een eigen molen heeft. Wij van SlooOW wel. Want wij willen 100% controle hebben over onze ingrediënten en er zeker van zijn dat wij 100% biologisch brood maken. Dat kan alleen als je de hele keten, van boer tot bord, door en door kent. Dat is het verhaal wat we graag willen delen", sluit Sharon af.

Op 29 en 30 mei showen ze de producten tijdens de PLMA beurs in de RAI te Amsterdam

Voor meer informatie:

Sharon ten Berge
Pandriks Bake Off B.V.
Mandeveld 8
7942 KE Meppel
0522 246060
tenberge@pandriks.com
www.pandriks.nl
www.bio-breadness.com
www.slooow.nl