Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

ABN AMRO: 'Gezond consumeren' trend binnen fastfood

In het ABN AMRO-rapport 'Stand van Leisure' (februari 2018) staat dat het aantal fastfoodrestaurants in Nederland de laatste jaren flink toegenomen is. Een trend die deze branche kenmerkt is volgens ABN AMRO de toenemende focus van consumenten op 'gezond consumeren'. Hierdoor zijn concepten ontstaan die enkel biologisch en vers voedsel bereiden, zoals Fritesatelier en Croquetten Boutique. Tegelijkertijd voegen gevestigde Fastfood restaurants een gezond(er) en vegetarisch assortiment toe, zoals McDonalds met salades en glutenvrije burgers.

Met name horeca-concepten gericht op 'gemak' voor de consument stuwden de omzet binnen het out-of-home-segment. Volgens het CBS stegen de verkopen van fastfood-restaurants in 2017 met 8,9%. Ook voor 2018 verwachten we een toename van de consumptie. ABN AMRO verwacht daarbij een stijging van 5% van de verkoopvolumes van fastfood-restaurants. In de afgelopen zeven jaar was al sprake van een stijging van 25,1%. Omdat prijzen hoger lagen, steeg de omzet 45,7%.



Zie voor meer informatie de Stand van de Leisure van de maand februari op de site van ABN AMRO. Klik hier voor het volledige document.
Publicatiedatum: