Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Grotere vraag naar biologische verzorgingsproducten
Technavio heeft een nieuw onderzoeksrapport over de markt van biologische persoonlijke verzorgingsproducten gepubliceerd. Dit rapport geeft een analyse van de meest belangrijke trends die waarschijnlijk een invloed zullen hebben op de markt tussen 2017-2021. Volgens de analisten van Technavio zal de markt biologische verzorgingsproducten toenemen met een samengestelde jaarlijkse groei (CAGR) van tien procent. De variëteit in het productassortiment wordt gezien als de drijvende kracht achter de groei van de markt.
Meer dan de helft van de biologische verzorgingsproducten ter wereld bestaat uit vloeistoffen, terwijl de overige producten bestaan uit (semi) vaste stoffen, poeders of andere vormen. Er zijn daarnaast ook vele formaten van deze producten, zoals handige verpakkingen om mee te nemen of die ideaal zijn voor op vakantie. Ook worden er milieuvriendelijke verpakkingen gebruikt, waardoor ze vaker van karton zijn. De ideale verpakking voor een product is functioneel, kosteneffectief en innovatief, zodat het product en het merk zich van anderen kan onderscheiden.
Bewustwording biologische verzorgingsproducten
De groei van de wereldwijde biologische verzorgingsmarkt is direct gelinkt aan het aantal geïnformeerde consumenten. Deze consumenten zijn zich bewust van de voordelen van een product en kunnen rationele aankoopbeslissingen maken. De belangrijkste reden voor de groei van de markt is dat consumenten via internet, televisie en andere kanalen veel meer informatie over de biologische producten krijgen, zelfs in ontwikkelingslanden als India en China.
"Consumenten geven de voorkeur aan biologische ingrediënten die veilig zijn, geen schadelijke bijwerking hebben, en die van betere kwaliteit zijn dan de meeste synthetische producten. Argan, marula, amandel en kokosnoot zijn bijvoorbeeld enkele van de ingrediënten die veel worden gebruikt in biologische haarproducten. Op deze manier worden consumenten zich veel meer bewust van schadelijke stoffen in verzorgingsproducten en willen ze producten met gezondere ingrediënten gebruiken. Dit is dan ook een van de redenen dat de vraag naar biologische verzorgingsproducten steeds verder toeneemt," vertelt een onderzoeksmedewerker van Technovio.
Markt segmenten biologische verzorgingsproducten
Het marktonderzoeksrapport verdeelt de biologische verzorgingsproducten markt op basis van product (huid, haarverzorging, cosmetica, en mondverzorging), distributiekanalen (offline en online winkels) en geografie (Noord-Amerika, Europa en Azië/Oceanië).
In 2016 was Noord-Amerika leider op de wereldwijde biologische verzorgingsproducten markt. Zij werden gevolgd door Europa, Azië en Oceanië. Een belangrijke factor die bijdraagt aan de groei van de wereldwijde biologische verzorgingsmarkt is de grote populariteit van deze producten.