Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

3 op 10 Duitsers let bij de aankoop op biologisch

Hoe belangrijk vinden Duitse consumenten dierenwelzijn, kwaliteit en milieubescherming? Om daar achter te komen, heeft data-analysebedrijf Nielsen meer dan 11.000 huishoudens ondervraagd en in zeven voedingstypen gecategoriseerd. De uitkomst: duurzame voeding is een trend.

Volgens het onderzoek van Nielsen hecht één op de twee Duitse consumenten bij de consumptie van vlees waarde aan goede dierhouding. 56 procent vindt bij de aankoop van levensmiddelen milieubescherming belangrijk. Acht op de tien Duitsers behoren tot de bewuste eters en vijf op de tien consumenten letten sterk op een gezonde voeding (45 procent). 63 procent hecht bovendien waarde aan lokaliteit en 39 procent eet bij voorkeur naar het seizoen. 28 procent van de Duitse consumenten let bij het kopen van levensmiddelen op biologisch.

"Duurzaamheid, voeding en ook kwaliteit zijn voor veel consumenten inmiddels nauw met elkaar verbonden en net zo belangrijk als de smaak. Voor duurzame en kwalitatief hoogwaardige producten tasten de Duitsers daarom met een goed geweten ook weleens wat dieper in de buidel", aldus Birgit Czinkota, deskundige op het gebied van bewust eten en Senior Client Consultant bij Nielsen.

De zeven voedingstypen:
  1. De geëngageerden: Voor 27 procent van de Duitsers vormt koken een vast onderdeel van de dag, zij hechten waarde aan de kwaliteit van hun levensmiddelen. 
  2. De pragmatici: Voor 22 procent speelt vooral de tijdsfactor een rol bij het thema voeding.
  3. De onbekommerden: 16 procent van de consumenten denkt weinig na over voeding en eet naar smaak en stemming.
  4. Zij die dicht bij de natuur staan: Voor 11 procent van de Duitsers zijn biokwaliteit en lokale producten bijzonder belangrijk. 
  5. De trendvolgers: 11 procent van de Duitsers is altijd weer op zoek naar hippe foodtrends en zij laten zich daarbij graag door anderen inspireren. 
  6. De lichaamsbewusten: Voor 9 procent staan lichaam, figuur, welbevinden en gezondheid duidelijk op de voorgrond als het gaat om voeding.
  7. De gewetenbeslissers: Voor 4 procent van de consumenten speelt bij levensmiddelen vooral ook dier- en milieubescherming een rol.

Bron: biomarkt.info
Publicatiedatum: