Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
5 tot 10 maart

Diverse bio-partners voor De Nationale Week Zonder Vlees

Begin januari werd bekend gemaakt dat van 5-11 maart 2018 de eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats zal vinden in Nederland. Vandaag zijn officieel alle 53 partners van de campagne bekend, waaronder 9 retailers (o.a. Ekoplaza en Natuurwinkel).

In twee weken tijd van 43 naar 53 partners

Op het moment van de bekendmaking van het nieuws op 4 januari waren 43 partners onderdeel van de campagne. In twee weken tijd sloten nog 10 partijen zich aan, waaronder Aldi, COOP, Jumbo, Makro, Heinz, Honig, Zonnatura en de startups Chef Thor, Fruitfunk en Saus Guru.
 
De initiatiefnemer van de Nationale Week Zonder Vlees is Isabel Boerdam, bekend van het foodblog en boek De Hippe Vegetariƫr. "Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen. Dat is gelukt. Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers. Dit betekent dat we het onderwerp echt op de kaart gaan zetten in Nederland, en de drempel om minder vlees te eten gaan verlagen. Er staat iets moois te gebeuren van 5 tot 11 maart", aldus Isabel.


Isabel Boerdam tijdens een event van De Smaakspecialist afgelopen december.

Vanaf vandaag is aansluiten als partner niet meer mogelijk. De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, COOP, DEEN, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand'Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, OLIJCK, Peak's Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, VEANN, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.
 

Over Nationale Week Zonder Vlees

Deze week zal vanaf nu jaarlijks gehouden worden. Het doel van de campagne is Nederland op een concrete manier bewust maken van de positieve impact van minder vlees eten, en laten zien hoe gemakkelijk dit eigenlijk kan zijn.

Voor meer informatie: info@weekzondervlees.nl, www.weekzondervlees.nl
Publicatiedatum: